Мисия Здраве - възможна!

Здравословно хранене

Свикнали сме да определяме здравето като отсъствие на болести. В действителност в много части на днешния свят много здравни специалисти все още практикуват тази остаряла парадигма. Въпреки това въпросът е, че този възглед за здравето не отчита други фактори, които също му влияят непряко като например качеството на съня, стрес, диети и емоционалното ни състояние.

Освен това липса на болести изглежда като доста депресиращо определение на здравето, не мислите ли? Истинското здраве е свързано с много по-цялостна картина -с ъс сигурност без болести, но също така е свързано с жизненост, енергия, удовлетворение от ежедневието.

Представям ви 10 начина да достигнете истинското здраве - уелнес за вашето тяло, ум и душа!

1. Детоксикация

Дори ако вашата диета е чиста и питателна, телата ни се нуждаят от допълнително TLC, за да работят в оптимални условия. Стресът, липсата на сън и токсините в околната среда също прилагат неестествено напрежение върху тялото ни, което изисква допълнително лечение и подкрепа.

Всички правим пролетно почистване, но замисляли ли сте се, че тялото ви се нуждае също от почистване, за да премахнете токсините и тялото ви да се върне към естественото си състояние?

2. Суперхраните

В идеалния свят всички ще ядем чисти, пресни и органични продукти направо от градината. Нашата храна ще бъде заредена с доброта и здравословното хранене няма да ни коства усилия.

За съжаление, състоянието на предлаганите на пазара модерни храни е много далеч от тази идеална картина. Изтощаването на почвите, начинът на транспортиране от производителя до мястото за продан и други фактори спомагат храната ни да бъде много по-малко питателна, отколкото трябва.

3. Здрави черва

Доброто здраве на червата е наистина в основата на жизнеността и енергията ни. Вашето тяло безвъзвратно разчита на червата, за да транспортира хранителни вещества от тях и в тялото. Червата също могат да са в основата на много здравословни проблеми. IBS, подуване на корема и нередовни навици на червата са неудобни симптоми.

4. Намаляване на стреса и справянето с потиснати емоции

Спомняте ли си последния път, когато сте сънували кошмари? Кога последно се събудихте в студена пот и сърце, което ще изскочи?

А знаете ли, че кошмарите са признак, че стресът влияе върху нашите физически тела. Това, което се случва в съзнанието ни, може да не е реално, но въпреки това оказва много реален ефект върху здравето ни.

През продължителен период от време стресът може да доведе до хронични болести, диабет, сърдечно-съдови заболявания и проблеми с теглото. Той потиска имунната система, замъглява нашата мисъл, намалява продуктивността ни и хвърля една голяма черна сянка върху живота ни.

За щастие йогата, медитацията, редовната почивка, работата са чудесно средство за освобождаване от стреса.

5. Работете това, което искате

Представете си това. Вие имате физически здраво тяло, но мразите работата си. Тази мисъл ви изяжда всеки ден в офиса. Заспивате и се будите с мисълта, че трябва да отидете на онова ужасно място.

Трудно е да си представим жизненост в този сценарий нали? Без значение колко добре е тялото ви, умът ви трябва да бъде в крачка с него. Според Пирамидата на потребностите на Маслоу всички хора имат вроден копнеж за усъвършенстване за покриване на физическите нужди.

Не, чакайте! Намирането на целта (професионално или по друг начин) в живота ще ви изпълни с дълбока гордост и задоволство.

6. Пазете душата си

Ако щастието и удовлетворението е важна част от пъзела на истинското здраве, депресията и тревожността са крайната противоположност.

Медитация

Малко неща смучат енергията на тялото така, както стресът и тъгата. Вашите умствени способности са претоварени (няма място за щастливи мисли там) и сънят, работата и личните отношения страдат от това. Стресът потиска имунитета, пречи на храносмилането, намалява сексуалното желание.

Прекарвайте повече време сред природата, почивате достатъчно и качествено. Правете упражнения редовно, опитайте техниките за релаксация като медитация и йога, използвайте етерични масла, за да се успокои умът.

7. Предотвратяване на риска от рак

Една трета от най-често срещаните ракови заболявания могат да бъдат предотвратени чрез диета и промени в начина на живот. Това е много ненужна мъка и страдание!

Прости неща като например увеличаване на приема на плодове и зеленчуци, както и намаляване на преработени храни е чудесна отправна точка. Ограничаването или пълно спиране на пушенето, преработени меса и високо рафинирани въглехидрати помага също.

8. Придържайте се към здравословно хранене

Знаем, че здравословното хранене е важно за нашето здраве, но какво в действителност трябва да се яде? Още по-лошо, думата диета е синоним за много хора на мизерни лишения, глад и опасно йо-йо тегло.

Просто включете пресни плодове и зеленчуци в менюто си, ограничете вредните храни и ефектът ще е налице.

9. Ах този лош апетит

Захарта е смятана за хероинът при храната. Това е форма на пристрастяване и причинява широк спектър от здравословни проблеми.

Опитайте да ограничите захарта или я заместете с естествени захари от плодовете. Също така ползвайте естествени подсладители като кокосова захар, кленов сироп и мед.

10. Пряк контакт с Природата

Растенията съдържат букет от естествени химикали и фитонутриенти, които могат да бъдат използвани за естествените оздравителни процеси на тялото ви, да ви помогне да заспивате по-лесно, да успокоите кожата си и много повече.

Ароматерапията, етеричните масла и билките са невероятно мощни инструменти, които ще ви помогне в постигането на желания уелнес комфорт.

Ваша В. Величкова :)

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати