Защо е изключително важно да консумираме картофи

Защо е изключително важно да консумираме картофи

С идването на пролетта, започва и продажбата на пресните картофи. Появата им би трябвало да зарадва най-вече любителите на витамини.

Не много известен е фактът, че те са по-богати на витамин С от повечето пресни зеленчуци. Едно ястие с пресни картофи, около 200 грама картофи, съдържа 100 мг от този витамин или толкова, колкото два портокала. Количеството напълно отговаря на потребността от витамин С на организма на възрастния човек. Съдържанието на витамин С намалява с времето. Веднага след изваждането им от почвата, витамин С в картофите е 50-100 мг, след три месеца - 15 мг, а след шест месеца вече е 5 мг.

Днес картофите излизат от списъка на храните, забранени за хората, желаещи да отслабнат. Те продължават да не се препоръчват само при някои възпалителни заболявания на червата.

С напредването на науката за диетите е установено, че картофите трябва да намерят място в менюто на желаещите да отслабнат, понеже в тях липсват мазнини, а в същото време стимулират функционирането на мускулите. Сред продуктите, съдържащи нишесте, те са най-нискокалорични благодарение на високия процент вода и заради това и пресните картофи са около 2 пъти по-нискокалорични от есенните. С времето съдържанието на скорбяла се увеличава. В една средна доза има 225-270 калории и тай като бързо се постига ефект на засищане, апетитът за десерт намалява.

Полезното действие на картофите е в тясна зависимост от начина на приготовление.

За препоръчване е картофите да се варят цели и необелени - така витамините се запазват. Трябва да се варят на пара или в тенджера под налягане, да изпечем във фурна или на жар, да сервираме с желирано месо, с подходящ сос или със сирене вместо с масло.

Защо е изключително важно да консумираме картофи

Сварените обелени или пържените картофи губят всичките си витамини. Внимание - пържените картофи, съдържат седем пъти повече калории от варените на пара.

Картофите са лесно смилаеми, могат да се консумират по два пъти на ден, според предпочитанията - в супа или основно ястие. Препоръчваната дневна доза за възрастен човек е 250-300 г картофи (това е грамаж за сурови и необелени).

Освен на витамин С, картофите са богати на калий, необходим за функционирането на мускулите, в това число и на сърдечния мускул. Богати са на различни микроелементи, на витамин В, на белтъчини, които се намират най-близко до кората, затова трябва да се белят на тънки люспи. (Изключение е за картофите със зеленикав отенък на корите, трябва да се белят по-добре, докато се отстрани зелената част, която е вредна)

Картофите много по-рядко от яйцата, млякото и шоколада предизвикват алергии.

През пролетта да обогатим менюто си с повече пресни картофи.

5 2
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Renkata
Renkata
05.03.2016 20:56
Много са полезни, ДА! Пие се и картофената чорба. Картофите имат лечебно свойство!
0
0