Седем продукта, които са богати на фибри

Фибри

Фибрите понижават нивата на глюкозата, предпазват от диабет и сърдечно-съдови заболявания, помагат за понижаването на холестерола. Представяме ви няколко продукта, които са с високо съдържание на фибри:

Авокадо

Поръсено с малко морска сол или пък на гуакамоле, авокадото е пълно с калий, витамин К, витамин Е, магнезий. 200 г авокадо съдържат средно 13 г фибри. А ако предпочитате нещо сладко - намажете малко авокадо върху пълнозърнеста бисквитка и готово!

Артишок

Артишок

Един голям артишок (около 162 грама) съдържа около 9 грама фибри. И само със 17 г общ брой въглехидрати, той е чудесен избор, било то в яхния или в салата.

Черен боб

В чаша черен боб (около 194 грама) средно се съдържат 30 г фибри. А също така е чудесен избор за вкусно мексиканско чили!

Семена от чиа

Чиа семената са страхотни в печива, зелени шейкове, поръсени върху зеленчуци на скара и в сосове. Освен че са богати на омега-3 мастни киселини, само 2 с.л. семена от чиа ще добавят 10 грама фибри в храненето ви (и само още 2 грама въглехидрати без влакна, което ги прави идеални за нисковъглехидратни диети).

Карфиол

От една малка глава или 265 грама карфиол ще получите 5 грама фибри. Той е чудесен заместител на ориза и е перфектна гарнитура.

Лененото семе

Ленено семе

Четири супени лъжици ленено семе съдържат 8 грама фибри заедно с предимства като стабилизирана кръвна захар и понижен холестерол. Поръсете върху свежа салата или ги хапнете сутрин с кисело мляко.

Псилиум

С 5 грама фибри на чаена лъжичка псилиумът лесно се разтваря във вода и се предлага в капсули. Смесете го с няколко супени лъжици фъстъчено масло и бъдете здрави!

5 2
4 1
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати