Авокадо

Няма да повярвате коя е най-ценната част от авокадото!

Авокадото е една от нашумелите в последно време суперхрани. Той бързо печели слава благодарение на богатия си състав и всички ценни качества, които притежава.

Авокадото е източник на фибри, мононенаситени, полиненаситени и наситени мазнини. Съдържа още витамин Е, витамин С, витамин В1, витамин В2, витамин В4, витамин В6 и др. Източник е на ценни минерали, сред които цинк, фосфор, флуорид, мед, манган, магнезий, калий, желязо, калций и др.

Редовното похапване на авокадо, освен че ни зарежда с енергия, спомага за освобождаването на организма от вредните вещества. Ефективно е при кожни проблеми и оказва благоприятно влияние при преумора и раздразнителност.

Заради деликатния си вкус се влага в редица салати, сандвичи и редица други блюда. Употребява се и при направата на маски и други козметични продукти, тъй като подхранва и подмладява кожата.

Много хора вярват, че най-ценен компонент на авокадото е месестата част, намираща се непосредствено под обелката му. Оказва се обаче, че това твърдение не е съвсем вярно.

Авокадо със синьо сирене

Колкото и да е полезно „месото на авокадото“, най-ценна се явява неговата ядка, в която се крият повече антиоксиданти, смята американски диетолог, цитиран от Дейли мейл.

И все пак, преди да посегнем към тази част от плода на растението Persea americana, трябва да имаме предвид някои нейни особености. Ядката не може да се поглъща директно, отбелязва специалистът Ейми Шапиро.

По думите на диетолога е нужно авокадовата ядка първоначално да се изсуши във фурна при температура от 120 градуса по Целзий. Изисква се още ядката да е обелена, надребнена и пасирана.

Най-добре би било също така продуктът да се добави към кисело мляко или някаква напитка, тъй като има отявлен горчив вкус и определено е трудна за самостоятелно консумиране.

Авокадото е от най-полезните храни. Източник е на куп витамини и минерали. Овен това предпазва от опасни болести, сред които рак и остеопороза.

Смята се, че спомага и за укрепването на зрението. Седемдесет процента от антиоксидантите му обаче се намират в ядката. Ето защо тя не бива да се изхвърля, а да се консумира по-често.

3
Общо 3 гласували
5 0
4 2
3 0
2 0
1 1
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

Избрано

От другите сайтове

Свързани Рецепти

Може би това те интересува