Победете пролетната умора с тези 5 съвета!

Смути

Чувството на отпадналост и сънливост са основните симптоми на пролетната умора. С идването на пролетния сезон в организма ни започват промени като лесна уморяемост, липса на концентрация, влошен имунитет и това нарушава качеството ни на живот.

За да предотвратим пролетната умора е достатъчно малко да променим хранителните си навици и това малко усилие ще ни помогне да си осигурим необходимата енергия и хранителни вещества, за да се чувстваме пълноценни и щастливи. Един от ключовите фактори за поддържане на баланс и здрав организъм е закуската.

1. Не пропускайте закуска!

Всяко тяло е различно, но всеки очаква непрекъснат прилив на енергия, а това може да стане с пълноценна и правилно разпределена храна през целия ден.

Закуската се смята за най-важното хранене и много хора поради забързано ежедневие и липса на време са склонни да я пропуснат.

Отделете няколко минути сутрин и си пригответе питателна храна, а ако нямате време да я изядете, я вземете със себе си и при първия удобен момент си я хапнете. Със сигурност ще ви зареди с енергия и добро настроение.

2. Избягвайте храни с висок гликемичен индекс

Здравословна закуска

Те включват рафинирани или преработени въглехидрати като ориз, бял хляб, макаронени изделия. Вместо тях наблегнете на плодове и зеленчуци, пълнозърнести храни и такива, които са богати на фибри.

3. Основното хранене трябва да бъде на обяд!

Обяд

За да се избегне прекомерен прием на храна вечерно време, основното хранене за деня трябва да бъде на обяд. Дали ще си поръчате храна в офиса, ще обядвате вкъщи или ще си носите храна на работното място, изборът е ваш. При това хранене чувството на ситост ще е за по-дълго време и ще се избегне евентуална затруднена работа на храносмилателната ви система нощем. За сутрешното и обедното хранене изберете храни, богати на антиоксиданти и витамини.

4.Вместо кафе изпийте чаша зелен чай или прясно изцеден сок!

Чай

Зеленият чай съдържа известно количество кофеин, който също като кафето би могъл да ви ободри, но причинява по-малко пристрастяване. С чаша изцеден цитрусов сок ще си набавите необходимото количество витамин С и ще се почуствате свежи и енергични.

5. Не на последно място - нужна хидратация!

Хидратация

Чувството за умора и изтощение често е резултат от дехидратация на организма. Тя започва много преди да усетим че сме жадни и затова е желателно наред с чая, сока, плодовете и зеленчуците да си набавим и 1-1.5 л вода, а според нивото на физическа активност приемът на вода трябва да достигне поне 2. 5 литра. Движете се, усмихвайте се и оставете пролетната умора за следващата година.

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Веселина Константинова
Съветите са страхотни, но аз специално малко се съобразявам с тях. Трябва да сме по-взискателни към своето здраве!
0
0