Праз лук - много полезен зеленчук!

Праз

Често домакините се чудят какво да сготвят за вечеря. Зеленчукови ястия, пиле, риба, кюфтета и зърнените храни са най-често консумираните. Карфиол, праз лук, спанак и зеле са готвят най-често – пържени или манджички, и са много полезни.

Праз лукът е доста полезен дар на природата. С помощта на този зеленчук ще приготвяте най-различни вкусни ястия и ще се предпазвате от заболявания.

Праз лукът се консумира по-различни начини. Отглежда се лесно при различни климатични условия. Наизлиза масово по пазарите през зимния сезон. Той е близък растителен вид до кромид лук.

Какви са ползите от консумирането на праз лук?

- Този зарзават е с високо съдържание на фибри, витамини, въглехидрати и протеини;

- Улеснява храносмилателната система и храносмилането, осигурява комфортно храносмилане;

- Поради съдържанието си на фибри предотвратява запек;

- Хора, склонни към затлъстяване, спокойно могат да го консумират. При диети се използва в големи количества. Позволява изхвърлянето на излишните килограми;

- Има и ползи за дихателната система;

- Предпазва бъбреците и черния дроб;

- Предпазва от настинка, кашлица, грип, бронхит и храчки;

- Той регулира циркулацията на кръвта;

- Балансира холестерола;

- Предотвратява артериосклероза;

- Отваря апетита, особено ако се консумира пресен;

- Предпазва пикочните пътища;

- Помага при лечението на заболявания като синузит;

- Също така е полезно срещу подагра;

- Добър и полезен при анемия;

- Добър източник на фолиева киселина;

- Предотвратява риска от рак на простатата и рак на дебелото черво;

- Регулира нивото на кръвната захар;

Праз лукът няма странични ефекти, но въпреки това не бива и да се прекалява с консумацията му.

Една порция праз лук съдържа 155 калории.

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати