Слабото вино предпазва от рак

четвъртък, 21 януари 2010

Ако всеки ден си пийвате по чашка нискоалкохолно вино, си имате помощник срещу рак.

По поръчка на Световния фонд за ракови изследвания учени изчислиха, че 250-милилитрова чаша вино на вечер със съдържание на алкохола 10 вместо 14 процента, крие 7% по-нисък риск от рак на дебелото черво, съобщи Би Би Си.

Слабото вино предпазва от рак

"От гледна точка на профилактика на рака, е най-добре изобщо да не се пие алкохол, но трябва да бъдем реалисти", отбеляза д-р Рейчъл Томпсън от фонда. На учените обаче не им ясно колко дълго човек трябва да пие по-слаб алкохол, за да има полза от него.

Експертите на Световния фонд за ракови изследвания обаче са сигурни, че на всеки 100 души, които пият по-слабо винце, ще бъде предотвратен един случай на рак на дебелото черво.

Учените предполагат, че и другите видове рак, като рак на хранопровода, рак на гърдата и рак на гърлото, се влияят по същия начин.

Рак се наричат група от злокачествени туморни заболявания. При рак клетки растат неконтролируемо, размножават се и разрушават здравата тъкан.

Нездравословният начин на живот и заобикалящата ни са важни предпоставки за възникването и образуването на рак. Тютюнопушенето, например, е основен причинител на рака на белия дроб.

Ракът на кожата пък се причинява от слънчевата радиация. Болести предавани по полов път също разнасят рак.

Добавки, които се използват от хранително-вкусовата промишленост, също се считат за канцерогенни: консерванти, подсладители, оцветители.