Ягоди

Сезонът на ягодите! Защо е важно да ги хапвате редовно

Ягодите се появяват в края на май и началото на юни и са с изкушаващо сладък и съблазнителен вид. Тези ароматни и сочни плодове гарантират здрав и благотворен ефект върху нашето тяло.

Сочните и червени ягоди са в подкрепа на борбата срещу много заболявания. Също така оказват освежаващо въздействие върху кожата и косата. Допълват недостатъците на макро- и микроелементи в тялото. С консумирането им си гарантирате добро здраве и добър външен вид.

Ягодите са източник на витамин А, В1, В2, В6, С, Е, К, РР, калций, фосфор, желязо, магнезий, манган, калий, натрий, желязо, мед, цинк, селен, фолиева киселина.

И тъй като сборът на ценните компоненти от витамини и минерали е с ниско съдържание на калории /100 г ягоди съдържат само 40 калории/, те са често срещана съставка в диети за отслабване.

Ценни свойства на ягодите:

подобряване на метаболизма;

• подпомагане работата на сърцето;

• прочистване на червата от хранителни отпадъци;

• укрепване на нашето тяло;

Ягоди

• положителен ефект върху естествената бактериална флора;

предпазват от анемия;

• по-нисък холестерол и кръвно налягане;

предпазват от рак;

• указват положителен ефект върху кожата и косата;

• облекчават възпалението на венците;

• подобряват мускулната функция;

• регулират секрецията на жлъчката;

детоксикират и прочистват тялото ни;

• регулират достъпа на кислород във кръвта;

• дават усещане за ситост;

• намаляване на киселинността в урината;

подпомагат съня;

• ускоряват изгарянето на мазнините;

• имат антидиуретично действие;

• подпомагат смилането на сладки и тежки храни (поднесени с ниско съдържание на мазнини кисело мляко).

Ягодите се препоръчват най-вече за:

• хора с храносмилателни проблеми;

• хора с инфекции на пикочните пътища;

• хора с чернодробно заболяване;

• хората с бъбречни заболявания;

• хора, страдащи от артрит и ревматизъм;

• хора с наднормено тегло;

• хора, страдащи от подагра;

• хора, страдащи от запек;

• хора, които страдат от безсъние;

диабетици, защото те съдържат лесно смилаеми захари (глюкоза и фруктоза) в малки количества;

• хора на диетата поради високото съдържание на желязо.

Внимание!

Ягоди изострят чувствителността. Не всеки може да яде ягоди, защото тези плодове често предизвикват алергия (особено при прекалената консумация). Хранителната алергия се проявява в различни видове, които са резултат от свръхпроизводство на хистамин в организма.

Застрашени обикновено са децата, но тя може да се появи и при възрастни. При деца уртикария обикновено се появява на корема, гърба, коленете и лактите /при гънки/. Алергията може да бъде придружена от болезнена диария. Ето защо малки деца, бременни жени, кърмачки и хора с предразположение към алергии, трябва да ги въведат в диетата постепенно.

Хората, които са алергични, и хора с известна свръхчувствителност към салицилати трябва да прекратят диетата си с ягоди в продължение на няколко години.

Какво можете да приготвите с ягоди?

Сладко от ягоди

Ягодите са подходящи за директна консумация. Най-добре е, ако се консумират на празен стомах. Можете да приготвяте коктейли, десерти (със сметана или кисело мляко), сорбета, плодови салати и равиоли. Те са идеалното допълнение към извара, зърнени храни, палачинки и омлети. Те са чудесен декоративен елемент към сладкиши, торти, сладолед, желета и предястия. С тях се приготвят чудесни конфитюри, мармалади, желета, компоти и сокове, също така вина и ликьори.

Ягодите могат да се замразяват. Това е най-добрият начин за съхранение на тези плодове, като в сравнение с пресните, загубата на витамини е минимална.

Въпреки това при консервиране по време на нагряването една част от полезните компоненти се унищожават.

Листата на ягодите могат да се изсушат за чай, който е много полезен при простуда. Ягодовите листа се прилагат при лечение на рани и язви на кожата.

Не забравяйте, че ягодите са бързо развалящи се. Ягодите са нетрайни плодове, за съжаление, тъй като бързо плесенясват и ферментират /такива не са подходящи за консумация, тъй като те съдържат токсични вещества/. Затова трябва доста бързо да се използват или преработват. Най-добре е да се консумират в същия ден или един ден след брането или покупката.

При закупуването им трябва да се обърне внимание най-вече на външния вид.

0
Общо 0 гласували
5 0
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати