С тези храни стомахът ви винаги ще работи като по часовник

1 от 4 Снимки

1. Фибри, плодове и зеленчуци


За да победите или предотвратите болест на стомаха, яжте цитрусови плодове, богати на фибри храни, жълти и листни зеленчуци

Стремете се да консумирате 20 до 25 грама фибри на ден, казва Йошида. Защо? Това ще ви помогне да се предпазите от рак. Проучване, проведено през 2007 година, установява, че приемът на високо съдържание на фибри се свързва с намален риск за хранопровода от развитието на рак. Цитрусовите плодове, изглежда, имат защитен ефект върху стомаха. Така че наблегнете на портокалите, лимоните и грейпфрутите.

Известно е, че хапването на повече фибри е важно за цялостната храносмилателна система, а не само в частност за превенцията на рака. Те се грижат за перисталтиката на червата и предотвратяват запека. Пълнозърнестите храни, спанакът, карфиолът, морковите, пшеничните трици, ябълките, броколите, бобевите растения, смокините и крушите са златни медалисти като източници на растителни влакнини. Ако до този момент не сте бил почитател на такъв тип храни, то започнете бавно с приема им. Добавяйте все повече фибри през няколко дни в менюто си и пийте много вода. Това ще помогне да се предпазите от неприятни газове, спазми и подуване на корема, което може да се случи, ако екстремно увеличите изведнъж консумацията на влакнини, съветва Йошида.

Последните проучвания показват, че яденето на светлозелени, тъмнозелени и жълти на цвят зеленчуци помага да поддържаме стомаха си здрав. Те са богати на каротин, витамини С и Е, както и на фолиева киселина, която може да помогне за предпазване на стомаха от рак.

Предварителните лабораторни изследвания показват, че сокът от червени боровинки и малини, например, съдържа съединения, наречени феноли, които могат да попречат на размножаването на стомашно-чревни патогени като салмонела. Също така е доказано, че ресвератролът - антиоксидант, който се съдържа в червеното вино, може да се саморазправи със стомашните патогени, оставяйки здравите бактерии незасегнати.

Нашата храносмилателна система непрекъснато извлича вода и хранителни вещества от невероятно количество твърди храни и течности през целия ни живот, като същевременно се бори с враждебни микроби и обработва отпадъчните вещества. С какво ще решим да се храним всеки ден, може да повлияе на това как ще се чувстваме и дори какви видове болести ще успеем да избегнем.

Когато става въпрос за храносмилането, жените са изправени пред някои уникални проблеми. Постоянното бушуване на хормоналните нива по време на менструация, бременност или менопауза слага женски печат върху храносмилателния тракт, казва д-р Синтия Йошида, гастроентеролог в Шарлотсвил, Вирджиния, и съавтор на книгата Край на храносмилателните проблеми.

Тя подчертава: Анатомията също играе роля. Жените имат същите храносмилателните органи като мъжете, но те са притиснати, заедно с репродуктивните органи в по-малък корем. Това означава, че те не разполагат с много пространство, особено когато то е пълно с излишък от газове, вода или храна.

Поддържането на здрав стомах и при жените, при мъжете, може да бъде толкова просто, само ако вземаме правилните храни и напитки. Разберете кои са те, като разгледате галерията горе.

5
Общо 1 гласували
5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати