Супер идеи за консумация на повече зеленчуци

Готвене със зеленчуци

Чувствате, че сте прекалено заети и нямате време да мислите за здравословна храна. Посягате все по-често към пакетчето солети и търсите различни оправдания защо не консумирате по-често плодове и зеленчуци. Ето ви няколко съвета, които ще ви помогнат да увеличите дневната си доза зеленчуци.

1. Добавете зеленчуци към яйцата. Често забъркваме омлет или просто хапваме пържени яйца, когато не сме имали достатъчно време да направим нещо по-сложно. Добавяйки зеленчуци ще направите ястието по-полезно и далеч по-вкусно. Подходящи са лук, гъби, чушки, домати.

2. Когато сте в ресторант, опитайте да вземате салата вместо обичайните пържени картофки. Отново е зеленчук както и картофът, но в пъти по-полезен.

3. Ако сте привърженик на сосове и дипове не е необходимо да използвате хляб, солети, брускети и т.н. за да топнете в любимото сосче. Зеленчуците също обожават подобни дипове- целина, моркови, броколи - обожават хумус и гуакамоле.

4. Заменете сладките със сладки зеленчуци - Сладките картофи и морковите успешно могат да донесат на организма необходимата доза захар, но в нерафиниран вид.

5. Купувайте предварително нарязани зеленчуци. Много домакини се оплакват, че нямат време да наситняват 4-5 вида зеленчуци, за да сготвят едно ястие. Вашият спасител могат да бъдат пакетите с предварително нарязани зеленчуци. Сипвате, запържвате или сварявате и са готови за 5 минути.

дип със зеленчуци

6. Всеки месец опитвайте ново зеленчуково ястие- разнообразието ще ви хареса и най-вероятно ще откриете много интересни рецепти, които не са ви хрумвали досега.

7. По-често разглеждайте професионални снимки на ястия приготвени със зеленчуци - добре направената снимка може да ви накара на секундата да сготвите даденото ястие.

8. Практикувайте Понеделник без месо. Обикновено през почивните дни похапваме големи количества храна и не обичаме да се ограничаваме особено и затова е добре да имаме един разтоварващ понеделник, в който да изберем зеленчуците и плодовете като основни съставки в менюто си.

9. Отделете 1 час седмично за да нарежете и изпечете зеленчуци в голяма тава във фурната. Ако направите повече, може да ги използвате към различни храни през цялата седмица.

10. Добавяйте зеленчуци към месото. Колкото и засищащо да е месото за нас, по-добре е да не хапваме единствено него, а да го комбинираме с моркови, краставици, зеле и изобщо всякакъв вид салата. Представете си голям хамбургер със сочен бургер с множество зеленчуци в него. Определено по този начин вкуса е доста по-обогатен.

11. Ако не харесвате сурови зеленчуци, мариновайте ги за кратко и ги сложете на грил за няколко минути. Ще бъдете приятно изненадани от това, колко по-силен и приятен става вкуса им.

здравословно готвене

12. Използвайте повече зеленчуци в супата си. Супата е идеалното място, където може да сложите повече различни зеленчуци и всеки от тях да даде своя принос към вкуса на бульона.

13. Удвоете количеството на зеленчуците от рецептата. Ако в някоя рецепта пише 1 морков сложете 2. Ще получите по-голямо количество полезна и вкусна храна.

14. Към обикновения сандвич сложете зелено листо- филия с масло и салам е нищо, ако не сте я опитвали с лист маруля или спанак в допълнение.

15. Правете си зеленчукови смутита. Действат изключително ободряващо, засищат глада, вкусни са и безспорно полезни.

16. Заменете майонезата със зеленчуков сос или пюре. Пасирани спанак, босилек, зехтин и чесън или обикновено песто са също толкова вкусен, но в пъти по-здравословен вариант.

Вероятно има още множество неща, които ще ви накарат да се обърнете към здравословното хранене, но и тези условия са достатъчни ако се научите да ги спазвате.

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати