Храни, с които да преборим зимната депресия

цитруси

Сезонно афективно разстройство (ЕАД) е вид депресия, причинена от промяната на сезона. Като цяло симптомите започват да се влошават по време на зимните месеци. Симптомите на депресия през зимата са сходни с тези на други форми на депресия.

Зимната депресия е често срещано разстройство на настроението, причинено от липсата на слънчева светлина, което характеризира студените месеци.

Без витамин D, набавен по естествен начин от слънчевата светлина, нашето тяло произвежда по-малко серотонин, хормонът на добро настроение - дефицит, който ни излага на промени в настроението и чувство за тъга и апатия. Често, за да се компенсира липсата на благополучие и щастие, дарено от естественото излагане на слънце, ние прибягваме до завишена употреба на алкохол, хранителни боклуци и наситени и богати на мазнини храни.

За да се пребори организма с депресивното състояние е необходимо да се включат физически упражнения и здравословна диета.

Ето храните, които ще ви помогнат:

- Ленено семе, конопено семе и семена от чиа - богати на омега-3 мастни киселини, истинска панацея за настроение. Семената са хрупкави, питателни и вкусни, отлични за салати или добавки към хляб, кифли и бисквити;

тиквени семки

- Тиквените семки - дори и печените тиквени семки покачват настроението, защото са богати на цинк и триптофан - вещества, които действат като естествени средства против тревожност в тялото. Също така са ефективни в борбата срещу фобии;

- Горчив шоколад - богат на полифеноли, мощни антиоксиданти, които съдържат фитохимикали, които могат да подобрят настроението. Горчивият шоколад /стига да не се прекалява/ е т отличен природен лек срещу зимната депресия;

- Портокали, грейпфрути, лимони, лайм и зелени лимони - са богати на фолиева киселина, витамини, необходими за производството на серотонин - хормонът на добро настроение. В допълнение към пресен портокалов сок, лимонада или домашно приготвени сокове от грейпфрут, можете да използвате цитрусови плодове за приготвянето на оригинални салати. Добавете лимонов сок за ароматизиране на салатите или към приготвен хумус - вкусен крем, направен от пюриран нахут и сусамово масло.

- Тъмно зелени листни зеленчуци - богати на фолиева киселина, магнезий - свързани с производството на серотонин. Една питателна и вкусна спаначена салата е отлично средство за борба срещу зимната депресия. Сотирайте спанака за няколко минути в тиган с малко студено пресован зехтин и скилидка чесън, овкусете с лимонов сок, за да се улесни усвояването на витамин C, който е в изобилие в спанака;

спанак

- Леща - богата на фолиева киселина. Отлична супа, подправена с горещи подправки. Вкусното ястие, което поставя добро настроение и стопля сърцето;

- Бадемите - за закуска или в салати, бадемите са ефективни естествени средства срещу природната депресия. Те съдържат големи количества магнезий, хранителни вещества, които могат да влияят на производството на неврохимикали, които влияят върху настроението. Комбинирани с канела, бадемите са с нисък гликемичен индекс. Ще задоволят чувството ви за глад и нервността ще изчезне, а същевременно ще се поддържа постоянно ниво на кръвната захар;

- Ядки - богати на Омега-3 мастни киселини, те са добри за настроението, за сърцето и подобряване на когнитивната функция. Добавете ги в ризотото, сосовете и салатите, за да получите здравословни и вкусни ястия;

орехи

- Овес - овесена каша насърчава производството на серотонин и ви помага да се чувствате добре;

- Гъби - гъбите са богати на селен, а недостигът на селен в организма, може да насърчи появата на депресия;

- Карфиолът - богат на фолиева киселина, но с ниско съдържание на калории, карфиолът е кръстоцветна панацея за настроение и линия. Пригответе го варен на пара, в съчетание със силни подправки като къри и малко студено пресован зехтин.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати