Повишен е рискът от развитие на рак на панкреаса при хора, които твърде често консумират газирани напитки, алармират учени.
Според тях хора, които пият дори само две подсладени газирани напитки седмично, са изложени на повишен риск от развитие на коварната болест, съобщава Ройтерс.
Учените са установили това след продължили 14 години изследвания, в които са взели участие над 60 000 души от Сингапур.
Виновна за по-големия риск от заболяване с рак е захарта.
"Повишеното количество на захарта в газираните напитки вероятно увеличава нивата на инсулина в тялото, което допринася за растежа на панкреатичните ракови клетки", казва ръководителят на изследването Марк Перейра.
Добрата новина е, че риск да развиете рак на панкреаса няма, ако пиете плодови сокове. Авторите на проучването от университета на Минесота твърдят, че консумацията му вместо газирани напитки не е свързана с подобна опасност.
- Любопитно от Готвач.бг
- Нови
- Последно коментирани
- Популярни
- Най-коментирани
























Добавен от дида на 2010-10-17 за Газираното води до рак на панкреаса
Здравейте. Не съм много съгласна, че точно захарта в газираните напитки помага за раковите клетки, щото не се слага захар в тях, а подсладител.