Топ 5 храни за добър сън

Ядене на банани

Масово хората страдат от безсъние и имат сериозни проблеми със съня и нормалното заспиване вечер. Това показват и много от последните направени проучвания. Оказва се, че храната влияе доста на съня ни. Ето кои са петте храни, които ще допринесат за по-спокоен и приятен сън.

Номер 1: Банани - Макар да е известно, че те повишават енергията, бананите са богати на магнезий. А той отпуска мускулите, което пък от своя страна благоприятства за лесното заспиване.

Номер 2: Бадеми - Познати като отличен източник на здравословни мазнини, те също съдържат магнезий. Той естествено помага за намаляването на нервните функции и води до успокоение и лесно заспиване.

Номер 3: Мед - Само една чаена лъжичка мед е достатъчна да стимулира отделянето на мелатонин в мозъка и да намали тревожността.

Мед

Номер 4: Овесени ядки - Богати на витамини, минерали и аминокиселини, благоприятстват производството на сънотворния мелатонин.

Номер 5: Пуешко месо - С богатото си съдържание на протеини, те лесно ще ви накарат да заспите.

Освен храните, които да предпочитате за вечеря има и такива храни и напитки, които определено да избягвате. Сред тях са на първо място алкохолът, той не е благоприятен за добрия сън, така че го избягвайте по време на вечеря. Не се препоръчват също така сиренето и мазните храни.

Те са по-тежки за организма и са тежки за стомаха и храносмилането. Трябва да избягваме и лютите и пикантни храни. И не на последно място, не е препоръчителна консумацията на кафе вечер. Всеизвестно е, че кофеинът има по-скоро способността да ни разбужда, от колкото да ни приспива.

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Цветанка Цветанова
Бих добавила 1 с.л. захар преди лягане. Помага за добрия сън и бодрост през деня.
0
0