Яйцата: Топхрана за здраве

Яйцата: Топхрана за здраве

От години знаем, че специалистите по хранене са изправени пред дилемата: да се ограничи ли консумацията на яйца, заради високото съдържание на холестерол или да се увеличи, като имаме предвид богатството им от протеини, витамини и минерали.

Последните научни изследвания доказаха, че яйцето е полезна храна за всеки, дори хората с високи стойности на холестерола, могат да си позволят по едно на ден.

По какво да разпознаем прясното яйце?

Най-лесният тест в домашни условия е да го потопим във вода. Ако то е прясно, ще съдържа малко въздух и потъва във водата, като се накланя на страни.

Ако обаче не е прясно, въздухът в него е много и то не потъва, а застава на повърхността на водата.

Белтъкът на прясното яйце е бял, с леко розов оттенък и не се различава, а жълтъкът е кръгъл и леко издигнат в средата.

Яйцето е универсална за нас храна, която е лесна за приготвяне и не е скъпа. Да не говорим, че един хубав омлет може да достигне върховете на кулинарното изкуство.

Яйцата: Топхрана за здраве

Липидите, които се съдържат в жълтъка, имат ценни хранителни качества. Те притежават и физически свойства, които им позволяват хомогенното смесване на яйцето с други продукти - благодарение на тях приготвяме и домашната майонеза.

Разбираемо е защо учените често използват белтъка на яйцето като еталон, спрямо който се измерва протеиновата стойност на останалите хранителни продукти. Яйчният белтък е с най-висока биологична стойност от всички източници, затова организма го усвоява най-пълно.

Качеството на един протеин зависи от неговата ефикасност върху растежа на нови човешки тъкани. Той е протеин без мазнини, който се разпада бързо до аминокиселини и бързо навлиза в мускулите.

Яйцето е и букет от витамини- В6, В12, витамин Е, А и D. Богато е на фосфор, тъй ценен за живите клетки и костите. Съдържанието пък на желязо е абсолютно необходимо за организма, особено за кръвния обмен и за снабдяване на мускулите с кислород.

Кафяво или бяло?

Яйцата: Топхрана за здраве

Няма никакво значение какво яйце ще си набавим по цвят. Няма и никаква хранителна разлика между тях. Цветът на черупката зависи от породата на кокошката.

Съставът на яйчната черупка поразително наподобява на този на човешките кости и зъби. Тя е идеален източник на лесно усвоим за организма калций.

Въвеждането на запечени и смлени черупки от яйца в храната дава доказателство за високата им терапевтична стойност при редица заболявания като рахит, остеопороза, анемия, заболявания на гръбначния стълб.

За целта е необходимо яйцата да се измият с четка, препарат за съдове и топла вода. След употребата на яйцето, отново измийте с топла вода, махнете ципата и потопете в кипяща вода за 5 минути. След като се подсушат подредете в подходящ съд и печете във фурната за 10 минути.

Смелете черупките в блендер. Смесете ги с равно количество манов мед. Консумацията е 1 ч.л. дневно.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати