Кои подправки смекчават вредата от по-обилното хапване и пийване?

1 от 5 Снимки

Подправките са неизменна част от националните кухни по земното кълбо. И традиционната българска кухня има с какво да се похвали – лук, чесън, хрян, синап, а по-късно и люти чушки, правят българската кухня характерна за района.

Подправките изпълняват разнородни функции - набавят ни витамини и ензими. Тяхната основна функция е да поддържат нашата нормална чревна флора, а оттам и да регулират цялото храносмилане.

Ако страдаме от стомашно-чревни възпаления (гастрит, колит и др.), подправките не са противопоказни. Напротив, точно тогава са особено необходими като естествени антибиотико-пребиотици.

В тези случаи можем да ползваме недразнещи стомаха като копър, джоджен, босилек, мента, сминдух, чимен, кориандър, ким, кимион, копърово семе, канела, индийско орехче, дафинов лист, шафран, карамфил, щипка куркума.

Следва да избягваме дразнещи като лук, чесън, люти чушки, хрян, черен-, бял- и зелен пипер.

Има обаче една подправка, силата на която не може да бъде заменена или сравнена с никоя друга. Въпреки лютивия си привкус тя не дразни, а успокоява възпалената лигавица и подобрява храносмилането.

Това е джинджифилът - царят на подправките. Тази грудка може да се приема сурова под формата на настърган корен или суха - на прах.

В днешни дни джинджифилът се бори успешно с храносмилателните проблеми и дава осезаемо облекчение.

5
Общо 2 гласували
5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати