Джикама: Суперхраната, която трябва да опитате

1 от 2 Снимки
Джикама: Суперхраната, която трябва да опитате
Източник: specialtyproduce

Джикама е кореноплоден зеленчук, който произхожда от Централна и Южна Америка. Друго име, с което е известен, е мексиканска ряпа.

Някои от ползите за здравето на джикама включват способността му да ви помогне да управлявате теглото си, да оптимизирате храносмилането си, да подобрите имунната си система, да предотвратите различни видове рак, да управлявате диабета и да изградите здрави кости.

Джикама също помага да се увеличи кръвообращението, да се намали нивото на кръвното налягане и да се увеличи мозъчната функция. Най-често се консумира суров, но може да се използва и за супи и ястия, въпреки че така някои от ползите му за здравето намаляват.

Предимствата за здравето на джикама са основно извлечени от уникалната комбинация от витамини, минерали и органични съединения, включително диетични фибри, витамин С, витамин Е, фолат, витамин В6, калий, магнезий, манган.

Едни от най-важните елементи в този зеленчук са високите нива на диетични фибри, които съдържа. Те подпомагат работата на храносмилателната система и предотвратяват запека. В джикама е открито голямо количество витамин С.

Той е съществена част от здравето на нашата имунна система и стимулира белите кръвни клетки, които са първата основна линия на тялото срещу заболявания. Овладяването на бактериални, вирусни, гъбични или патогенни заболявания е значително подпомогнато чрез добавяне на витамин С към вашето тяло.

Също така, антиоксидантният му потенциал означава, че помага в борбата с рака чрез неутрализиране на ефектите на свободните радикали. Като богат източник на калий джикама е в състояние да помогне за контролиране на кръвното налягане, като намалява напрежението върху кръвоносните съдове и артериите и по този начин намалява и стреса на сърдечно-съдовата система.

Значителните количества мед и желязо, намерени в джикама, го правят много полезен за поддържане на здравето на кръвоносната система, тъй като тези два минерала са важни елементи на червените кръвни клетки. Без тези компоненти хората страдат от анемия и слабо функциониране на органите.

Витамин B6 е свързан с повишена мозъчна функция и когнитивни способности, а джикама има този витамин в значително количество. Нивата на минерали като манган, магнезий, желязо и мед, намерени в този кореноплоден зеленчук, са достатъчни, за да поддържат нашата костна минерална плътност.

Те са от съществено значение за изграждането на силни кости и лекуване на всякакви увреждания, свързани с тях. Консумирането на джикама е правилният избор за хората, избрали да бъдат здрави и силни.

0
Общо 0 гласували
5 0
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

Свързани рецепти