Защо трябва да си хапвате сом по-често?

Риба Сом

Много хора се наслаждават на аромата на сом, но той е много повече от вкусна храна. Включването на хранителната риба във вашата диета ви помага да задоволите нуждите си от протеини и да увеличите приема на витамини и здравословни мазнини и мастни киселини. Ниското количество калории в тази риба я правят популярен избор при здравословно хранене и диети.

Яденето на сом е вкусен начин да увеличите приема на омега-3 и омега-6 мастни киселини. И двете от тези хранителни вещества играят роля в сърцето и когнитивното здраве. Високото съдържание на омега-3 може не само да предпази сърцето от заболявания, а и да намали количеството на холестерола в кръвта.

Едно проучване дори предполага, че една допълнителна порция от рибата всяка седмица може да намали риска от сърдечни заболявания наполовина. Освен това намалява вероятността от кръвни съсиреци и възпаления. Неотдавнашно изследване предполага, че омега-3 мастни киселини помагат да се предпази зрението на тези, които страдат от възрастово-макуларна дегенерация, състояние, което причинява дегенерация на ретината и очите се замъгляват.

Сом

Рибата също съдържат ретинол - форма на витамин А, която увеличава нощното виждане. Една порция сом ви осигурява всички аминокиселини, от които тялото ви се нуждае. Този висококачествен пълен протеин помага на организма ви да изгражда чиста мускулна маса и също така помага да се подобри ефективността на имунната ви функция.

Консумирайки порция сом, вие приемате 40% от дневния препоръчителен прием на витамин В12. Той е от решаващо значение за подпомагане на тялото ви при разпадането на храните, които ядете, в използваема енергия. Без достатъчно витамин В12 във вашата диета нервната ви функция страда и може да станете летаргични. Храненето с рибата като редовна част от балансирана диета е доказано, че облекчава симптомите на ревматоиден артрит.

Сомът осигурява на организма много основни хранителни вещества, които ни поддържат здрави, включително йод, селен, цинк и калий. Йодът е важен за щитовидната жлеза, а селенът прави ензими, които могат да ни помогнат да се предпазим от рак. Сомът е верен пазител и на белите дробове. Той има способността не само да облекчава симптомите на астма при децата, но и показва признаци за предотвратяването ѝ. Доказана е връзка между ниските нива на омега-3 и по-високия риск от депресия. Затова сомът е полезен и за поддържането на добро психично състояние.

Пържен сом

Минералният фосфор, съдържащ се в сома, е минерал, който е от съществено значение за организма. Той играе активна роля в образуването на костите и зъбите. Недостигът на фосфор може да доведе до загуба на кост, което в крайна сметка може да причини парализа.

Така че включете го в нормалната си диета, за да изпълни изискването за фосфор. Сомът е едновременно вкусен и полезен, две качества, които го правят предпочитан избор в менюто на много хора.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати