Да се справим с летните горещини: Ето какво да консумираме и какво не!

1 от 8 Снимки

1. Наблягайте на динята


Освен че е вкусен плод, идеален за плажа или за пикник, динята съдържа съставка, наречена ликопен, която може да ни предпази от проблеми, предизвикани от продължителното излагане на слънце. Ликопенът е пигментът, който прави плодовете и зеленчуците червени. Други източници на ликопен това са доматите (особено след термична обработка), папаята, розовия грейпфрут и гуавата. (Ягодите също са червени, но получават цвета си от друго съединение, различно от ликопен.)

Летните жеги могат да бъдат доста трудни за понасяне, особено когато температурите превишават 30 градуса. След първоначалната радост от това, че най-накрая лятото е настъпило, много от нас започват да се чувстват зле от горещините.

Загуба на апетит, дехидратиране, гадене, отпадналост, дезориентация, диария са само част от неприятните симптоми, които можем да изпитаме, ако не се хидратираме достатъчно добре през най-слънчевите летни часове.

За да не изпадате в такива неприятни ситуации, съставихме за вас списък с някои храни, които могат да ви помогнат да преминете през летните горещини с усмивка, а също и списък с някои продукти, които да избягвате през този период.

Преди да ги уточним обаче, нека да припомним, че през лятото трябва да пием много вода, когато времето е горещо, за да можем да компенсираме голямата загубата на течности, вследствие на изпотяването.

Съществува и точната формула за изчисляване на препоръчителното количеството вода, която трябва да се изпие. Според диетолозите трябва да се приемат по 30 милилитра на всеки килограм телесно тегло. Или ако тежите 100 кг, вие трябва да пиете около 3 литра вода на ден.

След като уточнихме тази банална, но много важна подробност, нека преминем и към храните, които е добре да се консумират през лятото и към тези, които трябва да избягвате. Можете да ги откриете в галерията ни по-горе.

5 4
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати