Консумацията на шоколад е полезна за сърцето

ядене на шоколад

Колкото и да обичаме шоколад, винаги има един глас в съзнанието ни, който казва: Спри, вреден е за здравето. Според ново проучване обаче вече можем с чиста съвест да пренебрегнем този вътрешен глас, защото екип от учени от Харвардското училище по обществено здраве твърди, че какаовата вкусотия е полезна за сърцето.

Обикновено посегнем ли към шоколада, започваме да мислим за килограмите, за захарта и какви ли още не съображения. Учените обаче са категорични – умерената консумация на сладкарското изделие намалява риска от предсърдно мъждене.

Предсърдното мъждене представлява неправилен сърдечен ритъм, който често се характеризира с бърз темп на сърцето. То може да доведе до лош кръвен поток, последван от удар, мозъчна недостатъчност и дори смърт, ако не се лекува. Най-честите симптоми на мъжденето включват сърцебиене, умора и задух.

През последните няколко години шоколадът, особено тъмният, си спечели някои похвали, основно заради наличието на антиоксиданти като флавоноиди и полифеноли, които помагат на сърцето.

За да докажат, че ползите са много повече от вредите, британските учени анализирали данни от повече от 55 000 участници на възраст между 50 и 64 години.

шоколад

На участниците било разрешено да консумират определено количество шоколад всяка седмица, като всяка порция била от 30 грама. Те не са помолени да уточнят кой тип шоколад са яли. В началото на проучването всички участници получили информация за рисковите фактори от шоколада.

Анализът на данните показал, че честота на мъжденето е по-ниска при хората, които консумират шоколад редовно, в сравнение с индивиди, чийто прием на шоколад е по-малко от 30 грама на седмица.

Резултатите са сходни, както при мъжете, така и при жените, но размерът на консумирания шоколад варира. Положителното въздействие е най-силно, когато жените консумират по 100 грама шоколад на седмица, а при мъжете е по 150 грама.

Учените установили още, че най-много ползи за здравето носи тъмният шоколад, който е подходящ да се консумира на закуска. Той засища глада и е богат на мононенаситени мастни киселини, за които се знае, че повишават метаболизма и изгарят мазнините.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати