Салата с Авокадо

Яжте авокадо за по-добър холестерол

Яденето на прясно авокадо всеки ден може значително да промени липидните профили и да подобри нивата на холестерола, разкрива проучване, проведено в Университета Стоктън, Калифорния.

Според резултатите, публикувани в списание Клинична липидология, осигуряването на мазнини за организма чрез авокадо значително може да промени липидните профили в човешкото тяло.

Прясното авокадо, като част от балансирана диета и като заместител на твърдите мазнини, може да се окаже решението за поддържането на нормалните нива на холестерола. Най-малкото, мазнините в този вълшебен плод не съдържат никакъв холестерол, казва ръководителят на изследването – професор Ники Форд.

Освен със съдържанието на естествено добри мазнини, авокадото също е вкусен начин да се стимулира производството на фибри и осигурява редица нужни за тялото витамини и минерали, казва още Форд.

Изследването е обхващало десет различни проучвания за ефекта на авокадото. Проведено е в 23 държави на четири континента, като в него се включили повече от 2400 човека. Основната цел на всичките изследвания била не само да се оцени влиянието на авокадо върху нивата на холестерола, а и оптималното дневно количество за консумация от него.

Авокадо

Посредством обобщените данни изследователите открили, че консумацията на авокадо (1 до 1.5 на ден) значително намалява общия холестерол, лошия холестерол и триглицеридите (вид на мазнините в кръвта). Не по-малко важно е, че консумацията на авокадо не повлиява добрия холестерол, показали още данните.

Нашето проучване даде допълнителни доказателства колко многобройни са ползите от ежедневната консумация на прясно авокадо, казва Форд. Научният екип вече е предал резултатите от изследването за оценка в Националния институт по хранене в САЩ, като се надява трудът му да доведе до държавна политика за популяризиране на консумацията на авокадо.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати