Как да ядем въглехидрати и да отслабваме

Въглехидрати

Затлъстяването е световен проблем, като вече дори се говори за епидемия. Много хора ежедневно се борят с наднорменото си тегло, опитвайки различни хранителни режими. Повечето от нас, които започват диета за отслабване, се страхуват от въглехидратите и ги изхвърлят от менюто си.

През последните десетилетия някои популярни диетични режими и известни личности прокламираха вредата от въглехидратите при опитите за отслабване, което подтикна много хора да се откажат от цялата група хранителни вещества. Но водещи експерти диетолози определят това схващане за погрешно.

Отхвърлянето на въглехидратите въобще не е мъдро решение. Зад тях стои сложна наука и те не бива да се пренебрегват толкова лекомислено. Рафинираните и сложните въглехидрати не са едни и същи неща и е важно да се прави разлика между тях, казва пред Индипендънт диетологът Рианон Ламбърт.

Тя обяснява, че глюкозата служи като ефективно гориво за мозъците ни. Много изследвания и проучвания, проведени в уважавани университети и изследователски центрове, показват, че устойчивото нишесте, намиращо се във въглехидратите, ни помага да ядем по-малко, да горим повече калории, да се чувстваме по-енергични и по-малко стресирани, а и да намалим холестерола.

Възможно е да ядете въглехидрати и да отслабвате. Ето как да го постигнете:

Картофи в розмарин

Яжте правилните въглехидрати. За пример Ламбърт дава картофите, които са енергийни, засищащи и пълни с фибри. Но пърженият картофен чипс е мазен, солен и съдържа вредни овкусители и консерванти. Добрите въглехидрати са в натуралните картофи. Опечете ги с розмарин и зехтин и яжте тях вместо купените чипсове.

Не всички въглехидрати са захар. Яденето на зърнени култури не е същото като яденето на шоколадово десертче. Глюкозата в нишестени храни не се приема от организма по същия начин като тази в захарта. Така че балансираната диета със сложни въглехидрати може да доведе до отслабване.

Много хора, които се стремят да спазват нисковъглехидратни диети, прибягват към храни с по-високо съдържание на мазнини и калории и в крайна сметка напълняват. За да изгубите килограми, е важен и размерът на порциите, а не само хранителната група.

Овесени ядки

Мазнините съдържат 9 килокалории на грам, а въглехидратите и протеините – 4. За алкохола числото е 7. Освен че имат по-малко калории, въглехидратите съдържат фибри, които са полезни за храносмилането. Някои изследвания показват, че разтворимите фибри като тези в овеса например, водят до загуба на килограми и подобряване на холестерола.

Въглехидратите играят важна роля в създаването на серотонина – хормона на щастието, и на мелатонина, който участва в цикъла на съня. Въглехидратите ви правят щастливи и ви помагат да спите, а и двете са важни фактори за загубата на тегло.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати