Пийте минерална вода, за да си набавите нужния калций

1 от 3 Снимки
Пиене на вода

Ново проучване, проведено от екип от изследователи в университета Лайбниц в Хановер, Германия, доказва, че пиенето на минерална вода може да бъде добър начин за набавяне на калций наред с млякото и останалите млечни продукти.

Учените стигат още по-далеч в твърденията си с констатацията, че минералната вода може да бъде дори по-добра алтернатива от нискокалоричното мляко или приемането на таблетки, които отговарят на дневното необходимо количество калций.

Изследователите наблюдавали до каква степен тялото може да абсорбира калций от пет различни продукта, всеки от които съдържа 300 мг калций, включително три вида богати на калций минерални води, мляко и калциева добавка.

В проучването участвали по 21 мъже и жени, за да се види, че няма разлика в това как различните полове абсорбират важния за организма елемент от петте различни източника. Учените установили, че наличието на други минерали във водата няма ефект върху абсорбцията на калций.

За нас минералната вода е перфектното средство за набавяне на калций за организма. Продуктът е алтернатива на калориите, съдържащи се в млякото и различните останали млечни продукти, казва водещият на научния екип, провел изследването – професор Тереза Грипнер.

В свят с постоянно нарастващ брой на хора с наднормено тегло и повсеместно затлъстяване е важно да се намали енергийният прием и да се насърчат алтернативите, които да задоволят търсенето на калций, освен млякото с високо съдържание на калории и млечните продукти, казва още тя.

Знае се, че човешкото тяло може да извлече калций от два източника – от храната, която се консумира, или от костите. Когато тялото започва да си набавя калций от костите, те отслабват, което води до многобройни проблеми. Освен млечните продукти, богати на важния елемент са броколите, смокините и бадемите.

Според данни на Световната здравна асоциация мъжете на възраст между 19 и 70 години трябва да приемат около 1000 мг калций на ден, а мъжете на 70 години и по-горе по 1200 мг на ден. Жените на възраст между 19 и 50 години трябва да приемат 1000 мг калций дневно, докато тези над 50 години се нуждаят от 1200 мг на ден.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати