Обедното кафе ви пази от диабет

Monday, 15 March 2010
Обедното кафе ви пази от диабет

Ако имате навика да пиете кафето си не сутрин, а по обед, това означава, че при вас рискът да се разболеете от диабет е по-нисък.

Това смятат изследователи от Университета на Сау Пауло в Бразилия, които публикуваха резултати от своето проучване в списанието "American Journal of Clinical Nutrition".

За достигнат до резултатите, специалистите са анализирали данните от изследване на здравето и хранителните навици на почти 70 000 жени от Франция между 41 и 72 години. Проучването е продължило цели 11 години.

В хода на изследването учените се натъкнали на интересна зависимост. А именно, че консумацията на най-малко 3 чаши кафе дневно е свързана с 27 процента по-малък риск от диабет. Рискът да е разболеете пък става 33 процента по-нисък, ако пиете черната напитка по обедно време.

Не кофеинът, а други съставки в кафето като магнезият и антиоксидантите са най-вероятната причина за това.

Бразилските специалисти отбелязват, че благоприятен ефект оказва както обикновеното, така и безкофеиновото кафе. Няма никакво значение дали ще го консумирате със или без захар.

Гласувай:
(0 Гласа)
Добави Коментар

Бъди първият, който ще коментира тук!