Кои са задължителните храни по време на кърмене?

Пиене на вода

Всяка една жена, която е станала или ѝ предстои да стане майка, навярно се интересува от храните и напитките, които е желателно да консумира, за да стимулира производството на кърма в гърдите си.

Има много митове и твърдения за определени храни, които не трябва, или обратното - е препоръчително да се ядат за повече кърма. Много от тях са само теории и докато не пробвате, няма как да разберете дали са верни.

Предлагам Ви няколко съвета за продукти, които доказано увеличават кърмата, както и някои други трикове, далеч не свързани с кулинарията, но които също помагат за изграждането на по-голям имунитет на вашите мъници чрез кърмата.

Повече течности

На първо място е задължително да се приема голямо количество течности, предимно вода. Има неустановено правило, че на всеки 25 кг от човешкото тяло се полага по 1/2 л вода. Това означава, че ако сте 50 кг, е необходимо да пиете по 1 л вода дневно при нормални обстоятелства. Но кърменето изисква повече - поне по 1 1/2-2 л вода на ден.

Натуралните, купешки сокове, както и сокът от цитруси, независимо дали е домашно изстискан или купен, са абсолютно забранени, тъй като те по природа дразнят стомаха, а бебешките организми са твърде деликатни - особено в първите седмици, когато коликите са неизбежни.

Бозата

Боза

Бозата е напитка, която не всеки харесва. За нея също се водят много спорове дали помага или вреди на кърмата. Но тя е препоръчителна, тъй като в нея се съдържат белтъчини, минерални соли, витамини от групата В и др. Наличието на ръж или пшеница в бозата пък допълнително насища нейното калорийно действие, което води до един извод - повече кърма.

Вярно е, че наличието на изкуствени подсладители в това питие го прави вредно от тази гледна точка, но съдържанието на аспартам е незначително и няма как да навреди и въобще да достигне до кърмата.

Домашно месо

Заешко месо

Домашното месо е най-големият помощник на кърмещите майки. Става въпрос не за месо от така наречените биомагазини, а за истинско прясно месо - свинско, пилешко, телешко, заешко от домашно отглеждани животни. Ето и някои от хранителните характеристики на свински бут и забележете - само за 100 г - протеин - 17.43 г, мазнини - 18.87 г, калории - 245. въглехидрати - 0 г.

Зеленолистни зеленчуци

Зеленолистни зеленчуци

Спанак, маруля, зеленчуци - това са продуктите, които са задължителни за кърмещите майки. Една от основните съставки, образуващи майчиното мляко, е желязото. От желязото, налично в кърмата, е доказано, че бебето усвоява от 50 до 75%. Затова е задължително да се приемат зеленчуци, които са богати на витамини, минерали и желязо.

Спокойствие

Кърмачки

И не на последно място - най-важната съставка за повече кърма - спокойствие. Също както храната в организма си, така майката предава и психически сигнали към бебето си. Затова е необходимо кърмещите жени да бъдат спокойни, да не се тревожат излишно за битовизми, които така или иначе няма да изчезнат, и да се наслаждават максимално на майчинството си, защото макар да е тежко и нелесно, това е най-хубавият период в живота на всяка жена.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати