Няколко причини да консумирате пресен чесън

Няколко причини да консумирате пресен чесън

Чеснът може и да ви затрудни да направите добро впечатление при първа среща, но пък за успокоение ще преживеете любовния си провал, защото, хапвайки от лютивия зеленчук, вие си набавяте огромни дози здраве директно от природата.

Шегата настрана, чесънът е може би зеленчукът с най-много здравословни ползи от всички останали. С него можем да лекуваме всичко – от настинка, през коремни болки до изгаряния. Повечето хора смятат, че чесънът има най-много лековити свойства, когато е зрял. Истината е, че зеленият му еквивалент е също толкова препоръчителен.

В пресния чесън има близо 100 активни съставки, които са полезни за човешкия организмът. Безпорно с най-благотворно влияние е алицинът. Той се съдържа в цитоплазмата на клетките на растението.

Алицинът и образувалите се от него серни съединения имат антисептични свойства срещу всички видове патогенни бактерии, вируси, гъбички и паразити, без да атакуват полезните чревни бактерии. Съдържанието на алицин е около два пъти по-голямо в зеления чесън отколкото в узрелия.

В пресния чесън има по-големи количества от витамините С и В, които възстановяват съединителната тъкан, засилват метаболизма и подпомагат правилното функциониране на щитовидната жлеза. Чесънът също съдържа огромни количества калций, фосфор и селен.

Няколко причини да консумирате пресен чесън

Пресният чесън дава също така защита срещу бактериални, вирусни, паразитни инфекции, укрепва имунната система. Доказано е, че той има свойството да прекъсва растежа на тумори.

Пресният чесън, особено на пролет, е идеално средство за детоксикация. Той пречиства повече от добре клетките от свободни радикали, благодарение на антиоксидантните си качества.

Пресният чесън също има важни кардиозащитни свойства, които могат да помогнат за намаляването на триглицеридите в кръвта, както и на холестерола от 5-15%. Чесънът може да защити и кръвните ви клетки и кръвоносни съдове от възпаления и оксидативен стрес.

Много научни данни сочат, че именно ежедневната консумация на пресен чесън е по-добра защита за сърцето, отколкото когато зеленчукът е термично обработен или под друга форма.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати