Грижете се за сърцето си със закуска от мюсли

Мюсли

Ако ви е грижа сърцето ви да работи пълноценно, просто яжте мюсли сутрин. Пълнозърнестата закуска ще намали риска от сърдечна недостатъчност.

Това е научно доказано вследствие на изследване в САЩ, продължило повече от 19 години. Изследваните хора били разделени на групи. При тези, които не консумирали микс от овесени, ръжени, пшенични или ечемичени ядки, бил регистриран голям процент на сърдечна недостатъчност.

Пълнозърнеста закуска

С какво е характерна сърдечната недостатъчност? С намален работен капацитет на сърцето. Най-важният мускул в нашето тяло не успява да изпомпа необходимото количество кръв. Най-често сърдечната недостатъчност спохожда мъже и жени над 40-годишна възраст.

А сега малко по-подробно за мюслито. Мюсли е хранителна смес от размачкани овесени ядки, към които може да бъдат добавени пшенични зърна, сушени плодове, орехи, царевични люспи, лешници, бадеми, белени слънчогледови семки...

В пълнозърнестата закуска се съдържат фибри, които имат нисък гликемичен индекс и оказват благоприятно въздействие върху стомашно-чревния тракт.

Мюсли с плодове

Гликемичният индекс не повишава кръвната захар, което от своя страна намалява риска от диабет и наднормено тегло.

За родител на мюслите се счита швейцарския лекар Максимилиян Бирхер-Бенер. През 1900 година той за пръв път използвал сместта за свой пациент.

През 1960 година към мюслито били за пръв път добавени сушени плодове. Този вариант е актуален и до днес.

Мюслито се считат за изключително здравословна храна, която съдържа голямо количество въглехидрати и белтъчини. Зърнените храни са богат източник на витамини от групата В – В1, РР, В6, фолиева киселина.

Мюслито най-често се консумират с кисело или прясно мляко. Като подсладител може да се използва захар или мед.

5 5
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати