Хроничното главоболие - какво го причинява и какво помага?

Главоболие

Причина за хроничното главоболие е генетично обусловен дефицит на серотонин в мозъка. Променя се физиологията на кръвоносните съдове, рецепторите за болка и се предизвиква главоболие. При 90% от пациентите се наблюдава фамилна обремененост. Допълнителни фактори, които оказват влияние, са стрес, някои храни, хормонални нарушения или метеорологични промени и др.

Видове главоболие

- мигрена - пулсираща едностранна болк, придружена от гадене и виене на свят);

- тензионно главоболие - тупаща болка в челото или двустранно, стягане на главата.

Често пациентите с хронично главоболие развиват резистентност към обезболяващите лекарства. Затова е необходимо да се обърне внимание на други фактори като начин на хранене и овладяване на стреса. Добре е да се включат хранителни добавки и други алтернативни методи.

Хроничното главоболие може да е симптом на различни заболявания. Затова е важно преди да се прибегне към алтернативни методи, да се направи консултация с лекар-специалист.

Лечение на главоболие

Акупресура

1. Лед - спира болката, като свива кръвоносните съдове, които притискат нервите, спира сигналите за болка и понижава метаболизма, като намалява мускулните контракции. Ледът се увива в кърпа, за да се предпази кожата. Държи се на болезненото място най-много 20 мин.

2. Ароматерапия - с ментово масло, лавандула или лайка за намазване в областта на слепоочията или вдишване също помага при тензионно главоболие.

3. Акупресура - акупресурната точка LI4 се намира върху месестата част между палеца и показалеца. Прилага се ритмичен натиск върху всяка ръка за около 1 минута, докато спре главоболието. Усеща се прищракване, но не силна болка. При бременни жени не се използва.

Магнезий

4. Витамин В6 - стабилизира нивата на серотонин в мозъка. Дневната доза е 50 мг.

5. Алое - дневната доза е 2 с.л. два пъти дневно.

6. Вратига - съдържа съставки с противовъзпалителни свойства, подобни на аспирина. Дневната доза е 125 мг екстракт от вратига със съдържание на 0.2% партенолид.

7. Джинджифил - дневната доза е 1 ч.л. смлян пресен джинджифил в 500-750 мл гореща вода.

8. Фибри и вода - интересен факт е, че добрата перисталтика намалява главоболието. Препоръчва се редовна консумация на плодове и зеленчуци, зърнени храни, бобови култури, ядки, семена и много вода. Може да се включи хранителна добавка с фибри.

Причини за главоболие

Аспартам

Хранителният подобрител мононатриев глутамат също може да е причинител на мигрена при хора, чувствителни към него. Той присъства като съставка в много храни - изделия с мая, фибролизирано овесено брашно, зеленчукови бульони, естествени овкусители, малцови екстракти и др.

Аспартамът в повечето изкуствени подсладители има същото действие.

Храните, които съдържат тирамин, са тясно свързани с хроничното главоболие. За да се определи кои храни предизвикват главоболие, е необходимо да се изключат от менюто за определено време. После, когато отново се включат, се следи дали ще се появи главоболие.

Червено вино

Рискови храни са цитруси в големи количества, смокини, заквасена сметана, кисело мляко, пушено и саламурено месо, пушена риба, хайвер, херинга, оцет, узряло сирене, мариновани храни, изделия с мая, шоколад, захарни изделия, алкохол (червено вино), шушулките на зелен боб и грах, кофеин (над 200 мг) и др.

Освен вида на храните важен е и режимът на хранене. Ниските нива на кръвна захар са катализатор за главоболието. Затова трябва да се храним редовно.

Когато главоболието се дължи на менструален цикъл, комплекс от витамини и минерали (Vit E, Mg, Ca, Рибофлавин) действа благоприятно.

Холистичните методи за лечение на ума и тялото - йога, медитация, дишане, визуализация, също могат да намалят главоболието.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати