Храни за регулиране на хормоните

1 от 6 Снимки

Хормоналният дисбаланс се свързва с множество заболявания като безплодие, депресия, загуба на мускулна маса и други. Всеки хормон е отговорен за изпълнението на определени задачи в женското тяло. Затова е хубаво да бъдете добре запознати с техните функции.

Естрогенът е основният женски полов хормон. От него зависят растежът и функцията на женската репродуктивна система. Дефицитът му може да причини менструални смущения, понижаване на либидото, както и проблеми при забременяване.

Прогестеронът е смятан за хормон на бременността. Той подготвя лигавицата на матката при оплождане. При дефицит на прогестерон се наблюдават хронична умора, прекомерно повишаване на теглото, нередовна менструация и други.

Тестостерон е по-известен хормон при мъжете. При жените той отговаря за насърчаване на либидото и е свързан с повечето промени през пубертета при момичетата. Дефицитът се разпознава по необичайно сухата кожа, коса и намаляване на либидото.

Пролактинът е хормонът, който стимулира млечните жлези да произвеждат кърма.

Балансиране на хормоните можете да постигнете не само с добавки под формата на таблетки и кремове, но и чрез приема на някои храни.

Човешкото тяло се нуждае от редовен и балансиран прием на въглехидрати, протеини и особено мазнини. Мазнините са един от най-важните елементи на хормоналния баланс. Човешкото тяло се нуждае от някои мазнини, за да възстанови клетките и да стабилизира хормоните. Това е особено важно за женската репродуктивна система.

Има няколко мазнини, които са най-полезни за производството на хормони. Кокосовото масло е една от тези мазнини, тъй като съдържа лауринова киселина, която помага за произвеждането на хормони. В авокадото се съдържат витамин Е, калий, магнезий, витамини от групата В и други, които помагат за нормализирането на хормоналния баланс.

Жълтъците са изключително полезни за репродуктивната система заради високото съдържание на много витамини и полезни вещества в състава си. Те също взимат участие в роизводството на хормони.

Полезни са и всички накиснати ядки, бобовите култури, морската риба и органично отглежданото месо. Сред подправките, които помагат за хормоналният баланс се нареждат джинджифил, канела, куркума, чесън и кимион.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати