Богати на фибри зеленчуци

1 от 8 Снимки

Фибрите, наречени още влакнини или баластни вещества, са сложни въглехидрати, които не се усвояват от организма. Като такива могат да се определят целулозата, пектинът, слизестите вещества, желатинът и други.

Те могат да се открият в плодовете, зеленчуците, пълнозърнестите изделия, ядки и семена и варивата. Влакнините са несмилаеми и запълват стомашната кухина и придават чувство за ситост.

Храните, богати на мазнини, съдържат малко количество фибри и обратно. Храните с много фибри са богати на въглехидрати. Затова в млечните и месните продукти няма никакви влакнини.

Приемът на фибри е важен за човешкия организъм, защото:

- те допринасят за ефективното усвояване на храната и поддържат нивата на холестерола и кръвната захар;

- засищат глада, тъй като създават чувство за ситост за дълго време;

- имат положителен ефект при проблеми с перисталтиката като запек или диария;

- понижават гликемичния индекс и забавят усвояването на въглехидратите, - предпазват от затлъстяване и отлагане на мазнини.

Затова е толкова важен ежедневният прием на зеленчуци, богати на фибри. А такива са: бамя, бобови кълнове, броколи, домати, зеле, брюкселско зеле, зелен фасул, краставици, лук, патладжани, репички, спанак, маруля, зеленолистни зеленчуци, тиквички, чушки, артишок, аспержи, бамбук.

За максимален ефект приемът на фибри трябва да се увеличава постепенно и да се приемат с повече течности, тъй като спомагат за разтварянето на фибрите.

И за финал, най-лесният начин да се възползваме от положителните качества на фибрите, е като спокойно заменим едно от дневните си хранения с голяма и богата салата.

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати