Избягвайте тези неща след хранене

Грешки след хранене

Здравословното хранене е ключът към дългия и качествен живот. Да не се пропуска закуската, да внимаваме с калориите на обед и почти да се откажем от вечерята – добре познати правила, които всички знаем. А ето какво не трябва да правите, когато сте приключили с храненето:

1. Да си легнете

Тъй като веднага след храна организмът дава сигнали, че има нужда от почивка, това е като че ли най-логичното – ставаш от масата и си лягаш в леглото. Това е грешка. Така се забавя процесът на храносмилане, появяват се тежест и киселини. Оставете храната да слегне поне 40 минути, преди да се настаните в леглото.

2. Упражнения

Спортуване

Не правете никакви упражнения веднага след хранене. Възможно е да се появи тежест и дори гадене, а в нередки случаи дори прилошаване и конвулсии. Можете да излезете на разходка, за да подпомогнете обработването на храната, но не и да правите тежки тренировки.

3. Пушене

Цигари

Има хора, които палят цигара буквално на секундата, след като са оставили вилицата. Не правете тази грешка, тъй като почти всички системи в тялото участват по време на активния храносмилателен процес. Така никотинът ще бъде абсорбиран с двойна сила, което многократно би могло да увеличи всички вредни ефекти.

4. Влизане във вода, взимане на душ или вана

Вана

Всеки воден спасител ще Ви разкаже за поне 3 случая в практиката си с хора, които след обилно хранене са влезли във водата и са били на крачка от удавяне. Същото е и с взимането на душ или вана вкъщи. Изчакайте поне 45 минути след хранене, преди да се изкъпете.

5. Пиене на горещ чай

Горещ чай

Чаят пречи на абсорбацията на желязо, ако е приет веднага след храна. Високата му температура допълнително усложнява процеса на храносмилане, затова е по-разумно да пиете чай или минимум 30 минути преди хранене, или поне час след.

6. Прием на плодове

Плодове

Плодовете, приети като десерт, загниват и ферментират в стомаха. Те трябва да бъдат консумирани или в началото на храненето, или като отделно хранене, 30 минути преди основното хранене. Плодовата захар, която съдържат, ще затрудни и забави преработката на храна.

5 0
4 0
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати

Свързани рецепти