Основни принципи за комбиниране на храните

Комбиниране на храни

Правилното комбиниране на храните е гаранция за ефективното усвояване на хранителните вещества от организма. Има храни, които приети заедно затрудняват храносмилателния тракт и той не ги обработва добре. При неправилно комбиниране на храни, може да остане необработена храна в стомаха, което се отразява неблагоприятно върху цялостното състояние.

Разделното хранене е начинът да се предотвратят тези състояния. Ще Ви предложим няколко бързи съвета как да комбинирате храната си.

Плодовете се ядат отделно

Плодове

Плодовете ферментират много бързо в кисела и топла среда, каквато предполага нашият стомах. За да премине през стомаха един плод, му трябват около 30 минути. На една свинска пържола са нужни около два часа. При комбинирането на двете храни плодът ще остане по-дълго в стомаха и ще ферментира. Изключение от това правило правят бананите и ябълките, които преминават процес на ферментация по-бавно.

Мазнините трябва да се комбинират само със зеленчуци без скорбяла

Моркови с масло

Примерно при консумация на маслини, семена и ядки. Нерафинираните масла също могат да се комбинират със зеленчуци без нишесте, когато са в малки количества. А кои са зеленчуците без нишесте? Това са всички без картофите, тиквата, кестените, грахът, артишокът и царевицата. За да не се усеща глад поради по-малко въглехидрати и протеини, могат да се прибавят зеленчуци, съдържащи фибри. При изготвено меню, съдържащо продукти с нишесте, може да се направи комбинация със зеленчуци, съдържащи протеини, като броколите и къдравото зеле.

Да не се яде повече от една протеинова храна при едно хранене

Боб с месо

Трябва да се избягва хранене със следните примерни храни: стек и яйца, боб и пиле, месо и морски дарове и други от този порядък. Това ще доведе от прекомерно претоварване на организма и той няма да успее да се справи с протеиновата бомба.

Да не се комбинират протеини с нишесте

Пиле с ориз

Комбинацията от пиле и ориз, паста, месо и млечни продукти, които толкова често са в менюто ни не е добра идея. Риба и киноа също ще затрудни организма Ви.

Причината за това е, че бобовите растения са комбинация от протеини и нишесте, които трудно се обработват от храносмилателната система, те трябва задължително да се комбинират със зеленчуци без нишесте.

Основни принципи при изготвяне на менюто

Разделно хранене

- За всяко хранене се избира един основен продукт. Всеки протеин или храна с нишесте се комбинира със зеленчук без скорбяла;

- Могат да се добавят малки количества неутрални продукти като нерафинирано масло, лимони, немлечни продукти;

- При желание да се добави друга храна, различна от основната, тя не бива да надвишава 10% от обема на общата храна;

- Плодовете се ядат самостоятелно между отделните хранения, най-добре 30 минути преди основното хранене.

Ако се спазват правилата за правилно хранене, положителната промяна скоро ще бъде видима.

5 0
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати