Как да останете слаби и покрай празниците

Как да останете слаби и покрай празниците

Задава се дълга върволица от празници - Коледа, Нова Година, след това Ивановден и Йордановден. Малко са тези, които могат да устоят на обилните трапези.

Зимният период предразполага към напълняване, най-вече заради понижената подвижност заради студеното време и по-малката консумация на плодове и зеленчуци.

Според някои проучвания и наблюдения на диетолози последните напълно липсват в менюто ни в периода от Коледа до Великденското голямо "прочистване".

Вижте няколко основни правила, които ще ви помогнат да съхраните фигурата си стройна през дългите зимни месеци.

- хапвайте през деня супи. Например за обяд, но без да се изкушавате да добавяте друго към обяда. Смята се, че водата, доставена на организма чрез храната, за разлика от тази, която просто пием, съхранява усещането за ситост значително по-дълго време. Отдавайте предпочитание на нискокалоричните супи – предимно зеленчукови.

- липсата на достатъчно светлина през зимата понижава нивото на серотонина. Вследствие на това изпитвате чувство на умора и повишаване на апетита. Затова си обещайте, че до пролетта ще се разтоварвате всеки ден с едни 15 минутна разходка. Тя ще спомогне за получаване на дневната доза светлина, а това ще повиши нивото на серотонина. Освен това разходката тренира мускулите на краката, като същевременно ще изгорите 70 калории.

- консумирайте червено месо, пилешко месо, риба, яйца, сирене и орехи. Заменете "захарните" въглехидрати като сладкиши и бял хляб с черен и пълнозърнест хляб.

- старайте се да избягвате от съблазънта да се сгреете с чаша кафе с мляко, капучино или горещ шоколад. Една голяма чаша кафе с мляко съдържа 265 калории, капучиното – 153, а горещия шоколад – 448!

- продължете да носите дрехи по тялото и те ще ви бъдат точен индикатор дали се появяват излишни килограми.

- хапвайте от време на време люто. Като отдавате предпочитание на пикантните храни, се сгрявате и едновременно с това горите мазнини.

- не пренебрегвайте секса. Страстните занимания освобождават хормона на щастието – ендорфин. А нали знаете, че колкото сме по-щастливи, толкова по-малко причини имаме да търсим утеха в храната. Един секс изгаря около 140 калории.

- спете повече. Ако имате недостиг на сън, по този начин се увеличава нивото на хормоните, влияещи на апетита.

5 2
4 1
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати