Диета при повишена киселинност на стомаха

Диета при повишена киселинност на стомаха

Повишената киселинност в стомаха буквално може да вгорчи живота ви. Почти на всеки от нас се е случвало да има киселини те са болезнено чувство на парене в гърдите или гърлото. Причините за това са много и с разнороден характер, понякога дори са симптом за сериозно заболяване като язва, гастрит, язва на дванадесетопръстника, гастроезофагеална рефлуксна болест, а съпроводени с болка в гърдите са признак за сърдечен удар. Друг път са в следствие на бременност, стрес, преяждане, неправилно хранене, употребата на алкохол или други лекарствени средства.

Лечението на киселините в стомаха е важно, защото, ако те не са инцидентно явление могат да увредят хранопровода. Езофагита е възпаление на лигавицата на хранопровода и ако не бъде лекуван може да доведе до сериозни проблеми като стесняването му, кървене и трудно преглъщане. От каквото и да са причинени киселините, то истината е една те са доста неприятни. За да облекчите симптомите много често се налага да се лишите от някои неща и след посещение при лекаря да се окаже, че трябва да промените диетата си. Ето и някои от топ храните, които трябва да избягвате.

Цитрусовите плодове и сокове като портокал, грейпфрут и портокалов сок. Те са с висока естествена киселинност и могат допълнително да влошат вашето състояние. Хубаво е да ги избягвате независимо колко полезни са те.

Диета при повишена киселинност на стомаха

Доматите. Те са чудесен избор за салата, много често присъстват на нашата трапеза под различна форма, но се оказват доста вредни за киселините в стомаха, не само заради леко киселият си вкус, а и заради люспата им, която допълнително го дразни.

Чесъна и лука. Въпреки че присъстват в почти всяка традиционна българска рецепта те са един от враговете на повишената киселинност в стомаха.

Пикантните храни. Пипер, мексиканска храна, чили и всякакъв друг тип люта храна могат да предизвикат киселини в стомаха. Та нали на хората страдащи от язва те са напълно забранени, което явно не е случайно.

Ментата. Макар че много хора смятат, че тя действа успокояващо на стомаха се оказва, че тя всъщност е храна, която може да натисне киселинният спусък. Ментата отпуска свинктера, който е между стомаха и хранопровода, а това позволява на стомашните киселини да се върна обратно.

Сирене, ядки и авокадо. Те всичките съдържат мазнини и допринасят за забавяне изпразването на стомаха, което пък увеличава вероятността да получите киселини.

Алкохол. Вино, бира и дори любимият ви коктейл могат да предизвикат толкова киселини, колкото след обилно преяждане.

Кофеин и газирани напитки. Кафе, сода, чай или всяка друга напитка съдържаща кофеин са също големи вредители.

Шоколад. Вземете всичкия шоколад, който имате и ако вашият най-голям враг има киселини в стомаха му го дайте.

Един последен съвет, хранете се често и по малко за да избегнете допълнително стимулиране на киселините във вашия стомах. Така организъма ще се справи по-лесно с поетата храна и значително ще намалите неприятното усещане.

5 2
4 3
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
Гошо
Гошо
24.10.2014 07:57
най-после го признаха:
....алкохол или други лекарствени средства.
1
0
Марияна
Марияна
17.02.2014 00:12
Ами то тогава има ли нещто,което можем да ядем
14
0