Поддържане на килограмите след диета

Поддържане на килограмите след диета

Вие вече постигнахте целта си. Резултата от вашата диета е налице. Но как да се насладите на това ваше постижение за по-дълго? Според специалистите понякога поддържането на теглото след диета може да се окаже много по-трудно, отколкото самото сваляне на килограми.

Истината е, че ако искате да запазите теглото си, никога не можете да се върнете към обичайният си режим на хранене, както преди да започнете диетата си. Вие ще трябва да продължите да планирате това с което да се храните, макар и не толкова строго, както по време на диетата.

Упражненията са наложителни, ако наистина искате да запазите непокътнато теглото си. Експертите препоръчват минимум 30 минути целенасочена физическа активност на ден. Физическото натоварване не само ще ви помогне да запазите килограмите си, но ще е доста полезно за организма ви, който отново ще трябва да гори калории.

Другото важно нещо което трябва да знаете, че когато се завръщате към нормалният си режим на хранене, това трябва да стане постепенно. Препоръчително е да увеличавате приема на калории плавно с около 80-100 калории на всеки 7 дни. По този начин давате време на организма си да влезе в ритъм. Като задължително трябва да започнете с консумацията на по-леки храни и постепенно да преминете към тези, които са с по-голяма калорична стойност. Мерете килограмите си в края на всяка седмица и ако след поредното увеличение на калориите сте увеличили драстично теглото си, то значи, че вашия идеален калориен прием за поддържане на теглото е този от предходната седмица. За това се върнете към него.

Вашият мозък много точно знае, колко мастни клетки имате и когато тяхното количество намалее, то той се опитва да реагира на това по някакъв начин за да ги върне. Единият начин е като забави вашият метаболизъм и така ще накара тялото ви отново да трупа мазнини. Друг начин е като ви накара да си мислите често за ядене и увеличи апетита ви. Както и да реагира вашия мозък, важното е да не забравяте, че и на него му трябва време.

Другото нещо, което е от съществено значение е закуската. За това закусвайте! Доказано е, че хората които закусват редовно имат по-бърз метаболизъм. Ако пропускате хранене, то тогава се постарайте това да не е закуската. Много по-вероятно е да преядете през деня, ако сте пропуснали закуската си.

И не на последно място останете мотивирани. Това, че сте свалили килограми не означава, че не трябва да се постараете да ги запазите.

5 2
4 5
3 1
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Даня-Ханя
Даня-Ханя
28.06.2012 19:31
Здравейте,
От известно време следя рубриките Ви

,и съм много доволна.
Няма ден в който да не потърся съветите Ви
Благодаря Ви******
0
0