Хранене при нисък хемоглобин

Диета при нисък хемоглобин

Хемоглобинът е протеин в червените кръвни клетки, който играе важна роля за доброто здраве. Той транспортира кислорода в цялото тяло. Желязото е основен елемент, който идва от храната и е необходим за синтеза на хемоглобина.

Диетата с ниско съдържание на желязо може да доведе до ниски концентрации на хемоглобин в организма, състояние наречено желязо-дефицитна анемия. Диета, съдържаща храни, които са богати на желязо може да лекува и да предотврати ниските нива на хемоглобин в кръвта.

Богати на желязо храни

Червеното месо, тъмното месо от домашни птици, риба тон, сьомга, черен дроб, яйченият жълтък, пълнозърнести храни и обогатените с желязо зърнени култури са някои от най-добрите източници на желязо. Някои плодове и зеленчуци, включително стафиди, кайсии, сливи, грах, боб, леща, броколи, спанак, зеле и аспержи съдържат също големи количества желязо.

Абсорбцията на желязо

Съдържанието на желязо в храните може да бъде разделено в две категории, желязо идващо от животински продукти и желязо изващо от плодове и зеленчуци. Първият вид на желязото, който идва от животинските продукти, като червено месо, яйчни жълтъци и домашни птици се абсорбира лесно в организма, а вторият по-трудно.

Черен дроб

Храните, богати на витамин С, включително цитрусови плодове и сокове, домати, броколи, ягоди и чушки може да помогнат за увеличаване на усвояването на желязото от тялото. Други пък елементи, намерени в храните, включително калций от млечни продукти и танинът от някои видове чай може да попречи за усвояването на желязо, когато се консумират заедно при хранене.

При нисък хемоглобин, тялото се нуждае от увеличаване на количеството на желязо, това е належащо също и по време на периодите на бърз растеж. На възраст между 7 и 12 месеца, бебетата се нуждаят от 11 мг желязо на ден. Малките деца на възраст от 1 до 3 години се нуждаят от 7 мг желязо на ден, а децата на възраст между 4 и 8 се нуждаят от 10 мг желязо на ден, а след това 8 мг желязо на ден на възраст между 9 и 13 години.

От 14 до 19-годишна възраст, мъжете се нуждаят от 11 мг желязо на ден, докато при жените се увеличават нуждите от желязо поради загубата на желязо при менструация и в този период те се нуждаят от 15 мг желязо на ден. Възрастни мъже на възраст между 19 и 50 години се нуждаят от 8 мг желязо на ден, а жените се нуждаят от 18 мг желязо на ден. Мъже и жени на възраст над 50-годишна възраст се нуждаят от 8 мг желязо на ден.

В допълнение към диета богата на желязо, вашият лекар може да ви предпише добавки на желязо за коригиране на недостигът на желязо. Винаги обсъждайте с него всички витамини или минерални добавки преди да започнете да ги вземете. Докато тялото ви се нуждае от желязо за добро здраве, прекалено многото желязо може да бъде токсичено.

5 6
4 6
3 2
2 2
1 2
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Феро
Феро
28.02.2014 22:24
Всички червени плодове и зеленчуци в лесноусвоима форма се препоръчват.За невегетариянци - риба,дробчета и червено месо.
5
1

Свързани рецепти