Диетичен режим при висок холестерол

Таратор с чесън

Когато сте на диета с ниско съдържание на мазнини за понижаване на холестеролните нива, наличието на здравословни храни в килера и хладилника е много важно.

Млечните продукти

Въпреки че млечните продукти са важна част от всяка диета, трябва да се уверите, че сте складирали във вашия хладилник правилните млечни продукти. Млякото, кисело мляко и сирена са най-добрите източници на калций и други хранителни вещества, но те също могат да съдържат и високи количества наситени мазнини. Предварително се запасете с ниско съдържание на мазнини или без съдържание на мазнини разновидности на любимите си млечни продукти, което ще сведе до минимум щетите, които те могат да нанесат върху нивата на холестерола.

Телешко с домати

Месо

Месото е важен източник на протеини, но то също може да бъде източник на наситени мазнини. Изберете по-постните меса, ако се опитвате да намалите холестерола, включително:

пиле (особено бяло месо)

телешко месо

агнешко месо

• Филе от свинско месо

• Филе от говеждо месо

Риба

Рибата е храна, която определено трябва да присъства във вашата кухня. Тя съдържа големи количества омега-3 мастни киселини, които са сърцето на здравето и може да помогнат за понижаване на триглицеридите. Тези риби включват:

сьомга

скумрия

пъстърва

риба тон

Макар че можете да получите тези храни, пресни, те също са на разположение в опаковки и кутии, което ги прави перфектната закуска, ако сте в движение. Уверете се, че сте прочели етикетите, тъй като някои от тези храни могат да бъдат опаковани в сол или масла, които не са здравословни.

Плодове и зеленчуци

Плодове и зеленчуци съдържат високи количества на важни витамини, минерали и фибри - което също е важно за понижаване на нивата на холестерола. Балансираната диета трябва да включва между 2 и 4 порции плодове и 3 до 5 порции зеленчуци - така че трябва да имате много от тези вкусни храни около вас.

Зърна

Зърната и пълнозърнести храни съдържат големи количества фибри, които могат да ви помогнат за понижаване на нивата на холестерола. Те включват:

Плодове и зеленчуци

хляб от черно брашно

• цяло жито и тестени изделия с него

овесена каша

леща

• пълнозърнест ориз

• бобови растения - черен боб, нахут, шарен боб

ленено семе

• продукти изцяло от зърнени култури

Ако имате бял хляб или зърнени храни, които са с високо съдържание на захар, по-добре ги хвърлете. Докато ние често си мислим, че диетата с високо съдържание на мазнини е източник на висок холестерол, диета с високо съдържание на прости захари, също може да повлияе на нивото на холестерола.

Подправки

Има много елементи, които можете да използвате в кухнята си, така че да можете да дадете вкус на храна. Те включват елементи като:

подправки - всички видове. Някои подправки като куркума, чесън и чили (капсаицин) – са полезни за понижаване на холестерола.

• с ниско съдържание на мазнини или без мазнини салатни сосове

• масла - рапица, шафраново и зехтин

горчица

соев сос

оцет

майонеза с ниско съдържание на мазнини или без мазнини

5 5
4 4
3 3
2 2
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (2)

Изпрати
Лилия Димова
Лилия Димова
17.01.2013 14:47
Една изпробвана лично от мен рецепта за сваляне на холестерола. Всяка сутрин за закуска си забърквах няколко супени лъжици овесени трици с обезмаслено кисело мляко, с 1 ч.л. суров сусам или счукано ленено семе (а може и двете заедно) и 1 ч.л. мед.
За 7-8 месеца холестерола ми намаля доста.
10
2
Пепи
Пепи
14.01.2013 12:38
Съветите за храни и добавки са много добри, остава да ги прилагаме
7
1