Нисковъглехидратна диета

Нисковъглехидратна диета

Знае се, че излишъкът от въглехидрати води до напълняване. Но не всички въглехидрати са вредни – така наречените бавни въглехидрати, които се разграждат бавно и създават чувство за ситост за по-дълго време, са много по-малко вредни в сравнение с бързите въглехидрати.

Нисковъглехидратната диета спомага за бързо вталяване. Въглехидратите трябва да присъстват в менюто ни, но да не се прекалява с тях. Нисковъглехидратната диета е много ефективна.

При спазване на нисковъглехидратна диета човек усеща чувство за ситост след хранене. При спазване на такава диета не се получава рязко покачване на инсулин и на нивото на захарта в кръвта. В резултат на това няма рязко покачване на енергията, което се сменя с внезапна отпадналост и желание за тестено и сладко.

Печена скумрия

Нисковъглехидратната диета, която предполага ограничена консумация на въглехидрати, помага на организма да използва в качеството на източник на енергия собствените си мазнини.

Ако решите да спазвате нисковъглехидратна диета, наблегнете на телешко месо без мазнини, телешкия черен дроб, пилешко и пъдпъдъче месо, пуешко месо, шунка, агнешко и биволско месо, заешко месо и месо от щраус.

От рибата се препоръчва да консумирате скумрия, херинга, сьомга, треска, пъстърва, риба тон и сардини, както и акулско месо. Препоръчва се също така консумация на омари, миди, стриди, калмари, скариди и други ракообразни.

Зеленчуци

Консумира се сирене и кашкавал с ниско съдържание на мазнини. Препоръчва се също така консумацията на кълнове на люцерна, а също така копър, целина, репички, аспержи, магданоз, чесън, зелен лук и кромид лук, краставици, домати, чушки, гъби, маслини, бамбук, зелен фасул, зеле, варено червено цвекло, патладжани, алабаш, тиквички, брюкселско зеле, кисело зеле, ряпа и грах.

Трябва да минат няколко седмици, за да може организмът да премине от изгаряне на въглехидрати за получаване на енергия към преработване на мастните натрупвания.

Категорично се забранява консумацията на хранителни продукти с високо съдържание на захар и от бяло брашно. Сред забранените продукти са също така плодовите сокове от кутия.

По време на спазване на нисковъглехидратната диета задължително трябва да се пие много вода. Това спомага за изгарянето на мазнините от организма.

5 5
4 2
3 3
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати