събота, 29 ноември

Диета Даш

Диета Даш
4,25 от 4 Гласа

Диетата Даш е специално разработена, с цел да контролира нивата на кръвното налягане. Препоръчва се на хора с хипертония и пре-хипертония. Освен това тя влияе добре и на хора, имащи проблеми със сърдечносъдовото и белодробно здраве.

Първоначално този хранителен режим придоби популярност сред американците с подобни заболявания. Днес диетата Даш е призната като реален лечебен метод.

Диетата Даш е създадена от екип експерти в храненето, ендокринолози, кардиолози и други, дори психолози. Те са анализирали 29 професионални режима за ефекта и безопасността им за здравето при прилагането им в краткосрочен и дългосрочен план.

Диетата включва в менюто си главно плодове, зеленчуци, нискомаслени и обезмаслени продукти. От друга страна съдържанието на сол в нея е ограничено до минимум. Приема на масла, червени меса, сладки продукти също се ограничава. По този начин приеманите количества наситените мазнини и холестерол са нищожни.

Хранителен режим Даш

Посоченият хранителен режим се прилага 14 дни, за видими резултати. Действа най-добре при хора с умерено повишено кръвно налягане, както и при тези с пре-хипертония. При хора с по-тежка хипертония диетата Даш спомага за по-добър отговор към медикаментозната терапия, като по този начин отново се наблюдава намаляване на кръвното налягане.

Дневно меню:

Всекидневното меню е с калориен прием на стойност 2 000 ккал дневно. То трябва да е разнообразно и с контролирано количество на поглъщаната храна.

До 4–5 порции зеленчуци. По този начин се набляга на приема на фибри и витамин С. Най-добри за целта са броколи, зелени листни, моркови, домати и др.

До 4–5 порции плодове. Чрез тях, освен фибри, се поемат и магнезий, калий, други минерали и витамини.

До 6–8 порции зърнени продукти. Препоръчителни са спагети, ориз, хляб, зърнени култури. Под една порция се разбира половин филия хляб, половин купа спагети, ориз, зърнени продукти, 30 г сушени ядки от типа на овесените.

Кръвно налягане

До 2–3 порции нискомаслени или обезмаслени млечни продукти. Те са богати на калциий, белтъчини и витамин D. Най-добри са сиренето, киселото или прясното мляко.

До 6 порции постно месо, пилешко или риба. Тези продукти осигуряват белтъчините, съдържанието на витамини от група В, цинк, както и други полезни хранителни вещества. Порцията е равна на 30 гр от всеки продукт.

До 4–5 порции ядки, семена и варива. Най-добри са –слънчогледовите семки, боб, леща, грах, бадеми, фъстъци и др.

До 2 3 порции масла или други мазнини. Това ще рече – до 1 супена лъжица майонеза, масло или 2 супени лъжици дресинг за салата.

До 5 порции сладки продукти на седмица. Всяка от тях се ограничава до чаша безалкохолно, 1 супена лъжица захар, сладко или конфитюр.

Диетата Даш не се прилага с цел редуциране на теглото, въпреки че носи и този резултат. Тя се прилага главно с цел намаляване на стойностите на кръвно налягане.

Бъди първият, който ще даде своя отзив тук!

В текущата публикация е публикуван материал за Диета Даш. Ако имаш въпрос или си на мнение, че предоставената информация не съответства на заглавието Диета Даш, би могъл да се обърнеш към Готвач.бг от формата за контакт и ние ще редактираме/разширим публикацията.