Северна диета сваля нивата на лошия холестерол

Риба

Северната диета е алтернатива на популярната средиземноморска диета, като и в този хранителен режим се позволява консумацията на месо, но не и на захарни изделия.

За сметка на това ежедневно трябва да хапваме плодове, зеленчуци и ядки.

Северната диета не предлага внушително сваляне на килограми, но от нейното прилагане може да свалите нивата на лошия холестерол в организма си.

В менюто на северната диета трябва да включите ягоди, малини, къпини, боровинки, зеле, цвекло, моркови, бобови култури, пресни подправки, гъби, морски дарове, херинга, сьомга, водорасли, безсолни ядки, пълнозърнести храни и дивечово месо.

Плодове

Основно правило при северната диета е да хапвате риба най-малко 3 пъти в седмицата, а през останалите дни от седмицата може да консумирате дивечово месо, като задължително трябва да изключите свинското месо от хранителния режим.

Захарните изделия също са забранени във всякаква форма.

Шест пъти на ден трябва да хапвате порция от плодове и зеленчуци, като само споменатите по-горе са позволени.

Що се отнася до млечните продукти, когато се опитвате да свалите нивата на лошия холестерол, е добре да намалите тяхната консумация.

Докато спазвате северната диета, е добре да се стараете да се движите поне 30 минути дневно.

Примерно меню на северната диета

Северна диета

Закуска: Филийка ръжен хляб, плодове или зеленчуци по избор, фреш

Междинно хапване: Ядки, плодове или зеленчуци

Обяд: Супа, сандвич, приготвен от ръжен хляб с риба и зеленчуци

Междинно хапване: Ядки, плодове или зеленчуци

Вечеря: Филе от риба или пиле, гарнирано с прясна салата

Високите нива на лош холестерол в кръвта увеличават риска от атеросклероза и сърдечно-съдови инциденти, тъй като той се трупа по стените на кръвоносните съдове и затруднява движението на кръвта.

Максимално допустимият дневен прием на холестерол с храната е 250 мг, което се равнява на жълтъка от едно яйце или на две чаши пълномаслено мляко.

5 3
4 0
3 2
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати