Средиземноморската диета бори депресията

Средиземноморската диета бори депресията

Когато човек има проблеми, той изпада в депресия и много често тя е последвана от напълняване. Но ето че откриха диета, която помага на човек да се справи с депресията. Така резултатът е 2 в 1 - хем слабеете, хем се справяте с грижите.

Така наречената Средиземноморска диета е разковничето. Ежедневната употреба на плодове, зеленчуци, риба и зехтин подобрява психологическото състояние и повишава жизнените сили на организма, твърдят учени от университета в Лас Палмас.

Те стигнали до извода след следния експеримент - 11 хиляди доброволци всеки ден консумирали характерните за средиземноморската кухня продукти и описвали настроението си в дневник. Всичко това е продължило цели 6 години.

Според резултатите при тези хора, които използват най-много продукти от средиземноморската диета, рискът от депресия е с 30% по-малък в сравнение с останалите.

Специалистите смятат, че някои от елементите на хранителния режим подобряват функциите на сърдечно-съдовата система, могат да се борят с инфекции и да възстановяват клетъчни увреждания.

Какво включва средиземноморската диета?

Средиземноморската диета бори депресията

Ежедневна консумация на:

- макаронени изделия, хляб, зърнени култури

- плодове, зеленчуци

- картофи, бобени култури, ядки, семена

- мляко, сирене

- зехтин

- подправки (босилек, риган)

- вино (по една чаша с основното ядене)

До 1-3 пъти седмично:

- риба

- месо (основно пилешко, по-рядко телешко и свинско)

- яйца

Не повече от няколко пъти на месец:

- сладкиши и мед

5 3
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати