Да отслабнем с дишане

Отслабване с дишане

Прекомерното хранене и напълняване в повечето случаи е следствие на емоционални или психологически проблеми. Ядем, когато сме стресирани, ядосани, когато ни липсва обич и разбиране. Храната се явява като компенсация на другите липси в живота.

Все по-често специалистите препоръчват не диета, а справяне с въпросните липси в живота, под различни форми. Пример за отслабване чрез справяне на личните проблеми, е случаят на учителката Мартин от Франция. Тя е свалила цели 10 килограма само за два месеца, чрез специален метод за дишане.

Мартин работи в училище в предградията. Стресът е неизменна част от нейното ежедневие, а малкото свободно време е още по-депресиращо за младата жена. Тези условия превръщат храната в единственото успокояващо средство за Мартин. Тя ѝ помагала да преживява всеки следващ стресиран ден.

Тъй като пълнеела с бързи темпове, Мартин решила да изпробва няколко диети за отслабване. Колкото и да се стараела и да се ограничавала обаче, не сваляла и грам. Тогава близък ѝ препоръчал нещо, наречено "сърдечна кохеретност".

Сърдечната кохеретност е състояние на синхрон между дишането и сърдечния ритъм. Представлява поддържане на хармония между двата процеса. По този начин нивата на стрес намаляват, дишането се подобрява, а всички процеси в тялото протичат по-плавно.

Дихателни упражнения

Умението да достигат до сърдечна кохерентност се препоръчва най-вече на хора, подложени на стрес. Чрез него се преодолеят последствията от напрежението върху тялото и психиката.

Овладяването на контрола над дишането и оттам - сърдечната дейност, доказано намалява състоянията на депресия, панически пристъпи и тревожност. Това подобрява здравословното състояние на индивида. Функцията на щитовидната жлеза отново се активизира и теглото отново става нормално.

Схемата на дишане е следната:

Дишането се прави три пъти на ден, по 5 минути. Вдишва се дълбоко, в продължение на 5 секунди, и се издишва в продължение на 5 секунди. За оптимални резултати се използва ронометър. Самото вдишване трябва да се извършва от корема, с пълни гърди, през носа. Издишва се отново през носа.

Когато „дишате”, тялото трябва да е в пълен покой, но не и да е легнало. Когато усвоите дишането, може по време на него да си представяте различни стресови ситуации от деня.

Това помага да управлявате реакциите на тялото си в напрегнатите ситуации. Справяйки се със стреса, бързо ще се справите и с емоционалното хранене, от което пълнеете.

Когато успеете да неутрализирате негативното влияние на стреса, ще започнете да обръщате и по-голямо внимание на храненето си. Желанието за непрестанно ядене ще изчезне, заедно със стреса.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати