Диета за понижаване на лошия холестерол

1 от 5 Снимки
Сутрин
В чаша накиснете за 8 часа в хладилника 2 ч.л. канела заедно с 4 зелени ментови листа. Изпийте напитката за закуска и хапнете кофичка обезмаслено мляко с половин чаша овесени ядки (без захар) и 6-7 накиснати бадема.

Напрегнатото ни ежедневие и нарастващата зависимост на повечето хора от вредна, преработена храна направиха високия холестерол един от най-големите здравословни проблеми на нашето време.

Холестеролът се намира във всяка клетка на нашето тялото и има важни естествени функции за стимулирането на различни дейности в организма, които включват храносмилането и производството на хормони например.

От двата вида холестерол - добър (HDL) и лош (LDL), високите нива на лошия холестерол могат да повлияят на нашето тяло и да причинят различни здравни последици. Сред здравословните проблеми от лошия холестерол са риск от сърдечносъдови заболявания, инсулт и сърдечен удар.

Начинът, по който се храним, има жизненоважна роля в изграждането на плаката, която блокира кръвообращението, повишавайки нивото на холестерола. За да запазим нивата на холестерола в нормални граници и в препоръчителния диапазон, трябва да изберем полезни храни, които му оказват влияние, и да избегнете други.

На първо място, трябва да избягваме наситени мазнини като масло и маргарин. В списка със забранени храни влизат и трансмазнините или частично хидрогенирани масла, тъй като те преминават през много обработки. Препоръчително е да ядем и по-малко мазно месо и месни продукти като колбаси.

Някои храни помагат за намаляването на нивата на холестерола. Повечето от тях имат детоксикираща функция и свойството да се борят със свободните радикали в тялото. Такива са чесънът, семената от сминдух, ядки, цитрусите.

Ако имате високи нива на лошия холестерол, спазвайте диета, която сме описали за вас в галерията по-горе. Диетата е интензивна, така че се следва от 3 до 5 дена. Можете да я повторите след две седмици, ако се налага.

5 1
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати