Вредни Храни

Наситени мазнини

Наситените мазнини са мазнини, които се състоят от триглицериди, съдържащи само наситени мастни киселини. Наситените мазнини са сериозна заплаха за фигурата и здравето.

Мазнините са изключително важни за живота на всяка една клетка. Те играят важна роля по отношение на имунната система, в синтеза на хормони, участващи в регулиране на сърцебиенето, кръвното налягане, нервната система, кръвосъсирването.

Тук е момента мазнините да се разграничат на добри и лоши.

Към групата на добрите мазнини спадат омега-3 мастните киселини, които се съдържат най-вече в рибата и омега-6 мастни киселини, които в най-големи количества се намират в маслини, орехи, семена и произведените от тях видове олио, зеленчуците и житните култури. Ненаситените мазнини поддържат еластичността и здравината на кръвоносните съдове и увеличават нивото на добрия холестерол.

Лошите или наситените мазнини крият редица сериозни рискове за здравето и се срещат предимно в храните от животински произход.

Снакс

Източници на наситени мазнини

На първо място животинските продукти, в това число и месото съдържат най-много наситени мазнини. Червеното месо е един от най-големите източници на вредните мазнини. Месото от птиците съдържа по-малко наситени мазнини от месото на четириногите животни.

Лакомо Ядене

От растителните мазнини големи източници на наситени мастни киселини са кокосовото и палмовото масло. Голямо количество наситени мазнини има в сметаната, пълномасленото мляко, маслото, свинската мас.

Вреди от наситени мазнини

Наситените мазнини са основен източник за повишаване нивата на лошия холестерол в кръвта и нарастване на риска от заболявания на коронарната артерия.

Шоколадова Торта

Храните с наситени мазнини са враг на диетата и в ежедневното меню трябва да присъства минимално количество от тях. Големите количества наситени мазнини могат да доведат до затлъстяване, което от своя страна носи по-късни усложнения на здравето.

Най-непосредствената опасност е развитие на сърдечно-съдови заболявания, които сериозно повишават риска от инфаркт и инсулт. Именно този тип заболявания в продължения на десетилетия наред са причина за преждевременна смърт, особено в нашата страна.

Дневна доза наситени мазнини

Масло

Според диетолозите, не повече от 11% от енергията, произвеждана от тялото трябва да произхожда от наситени мазнини. Това на практика означава, че средното количество, приемано от тях за един ден при жените е 20 г, а при мъжете – около 30 г.

Ограничаване на наситените мазнини

Най-ефективните правила са свързани с незначителни на пръв поглед промени, които обаче имат сериозен ефект. На първо място маслото в яденето трябва да е замени с олио; махането на кожата от пилешкото месо намаляването на наситени мазнини с 1/3.

Намалението на мазнини в него ще бъде още по-осезаемо, ако избирате месо без видими мазнини по него. Избягвайте млечни сосове и избирайте по-нискомаслени продукти.

Винаги четете етикетите на продуктите, които купувате, а ако ви се яде нещо сладко хапнете черен шоколад или сушени плодове.

Когато готвите месо, залагайте повече на рецепти, които не се пържат, а се приготвят на пара, варене и в краен случай – печене на фурна. Подбирайте храни, богати на омега-3 и омега-6 ненаситени мастни киселини.

Прекаляването с растителните мазнини се дължи на няколко основни фактора. На първо място все още много хора не различават наситени от ненаситени мазнини.

На второ място съвременният човек се движи по-малко и поради тази причина нуждата от консумация на мазнини намалява. Важно е да се отбележи, че въпреки тенденцията към намаляване на наситените мазнини в растителните продукти, те все още съдържат прекалено големи количества от тях.

  • Любими
  • Google+
  • Pinterest

4.5
Общо 4 гласували
5 2
4 2
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари (1)

Изпрати
Мария
Мария
12.03.2014 11:29
Това никак не е вярно. Точно обратното е истина: Наситените са тези, които са направили от маймуната човек, а не ненаситените. Маймуната не е имала оборудване да изстиска масло (опс, олио исках да кажа!) от слънчогледовите семки или лененото семе.

Просто опитайте колко време бихте могли да живеете само с растителни и колко с животински мазнини. След максимум 2 седмици очите ви ще се изцъклят и ще сънувате само агнешко печено, ако я карате на растителна мазнина. Усвояването на хранителни вещества става само с помоща на наситени мазнини иначе не се осъществява никакъв транспорт през мембраната на клетката.

Човек дебелее не от мазнините, а от кофтито въглехидрати, захарта, солта и транс мазнините.

И защо, за Бога, този, който е написал тази статия не се е подписал отдолу, да го питам аз как са направени тези изводи? Преписвачи!
0
2

Топ Статии Днес

Избрано

От другите сайтове

Свързани Рецепти