Полезно ли е лютото и лютите чушки при диабет?

Полезно ли е лютото и лютите чушки при диабет?
Снимка: gotvach.bg

Въпреки че плодовете и зеленчуците са основни за здравословна диета, хората с определени здравословни проблеми може да се наложи да ги ползват с умереност. При нестабилни нива на кръвната захар и отсъстващ или недостатъчен инсулин, диабетиците трябва внимателно да преброят калориите и въглехидратите, за да поддържат здравето си.

Но тъй като пиперките са богати на фибри и са със сравнително ниско съдържание на калории и въглехидрати, те са отличен избор при диабет.

Едно от основните хранителни правила за хранене при диабетици включва внимателно преброяване на въглехидратите. Докато въглехидратите са от съществено значение за енергийните нива на тялото, те могат да причинят високи нива на кръвната захар.

Вашият лекар може да ви помогне да определите подходящ прием на въглехидрати въз основа на текущия си здравен статус и диагностика на диабета. След това въглехидратната ви квота ще бъде разпределена между нишестета, захари и фибри.

Повечето чушки съдържат около 5 до 7 грама въглехидрати на чаша сурови зеленчуци, въпреки че някои такива като люти чушки може да съдържат до 9-10 грама въглехидрати на чаша.

Според Американската диабетна асоциация чушките се считат за незърнени зеленчуци, което означава, че повечето от въглехидратите, които се намират в чушките, са под формата на фибри. Фибрите не само помагат да се регулират нивата на кръвната захар, но и намалява риска от сърдечни заболявания.

Чушките са богати на витамин С, калий и фитонутриенти, които спомагат за намаляване на възпалението и предпазват клетките от увреждане. В кухнята си спокойно може да ползвате люти чушки и къри на прах.

Активната съставка на лют червен пипер е капсаицинът, който може да помогне да се регулират нивата на кръвната глюкоза. Изследване от 2006 г. установява, че нивата на кръвната глюкоза са по-ниски при субекти, които са яли ястия, съдържащи кайен.

По-ниски нива на кръвната захар също са отбелязани, особено в подгрупа, която е консумирала храна, съдържаща кайен, за един месец преди теста.

Това предполага, че консумацията на кайен може да подобри чувствителността на тъканите към инсулин и ще се наложи по-малко инсулин, за да се движи ефективно глюкозата от кръвта в тъканите.

Така че продължете напред и се насладете на вашата пикантна храна! Готвенето с чили, къри и люти чушки ще придаде смел вкус на вашата храна с допълнителната полза от това да ви помогне да управлявате кръвната си захар.

5
Общо 2 гласували
5 2
4 0
3 0
2 0
1 0
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати