gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Полезна ли е английската закуска?

Полезна ли е английската закуска?

Полезна ли е английската закуска?
Комплект от 3 гурме тигана Gourmet Secret
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Комплект от 3 гурме тигана Gourmet Secret
72.90 лв.
Виж ››

Английската закуска може да се нарече едно от най-традиционните английски ястия, която е известна с изобилието си и с няколко вековната си история.

На пръв поглед вкусната английска закуска не е много здравословна – пържени яйца, печен боб, наденичка, бекон, пържени домати, гъбки… Наскоро обаче беше установено, че това не е съвсем така. Всяка една от съставките на английската закуска носи своите ползи. А ето какви са те:

Бобът е част от английската закуска
Снимка: Веселина Гърдева

Боб

Печеният боб спомага за облекчаване болките при артрит, както и симптомите на подагра. Защо това е така? Защото бобът съдържа високи нива на фолиева киселина, магнезий, желязо, цинк и калий.

Домати

Доматите съдържат високи нива на ликопен (веществото, което прави доматите червени). Той е мощен антиоксидант и се смята, че намалява риска от някои видове рак. Също така играе роля за намаляване шансовете за инсулт.

Бекон

Изследователи от Университета в Киото са открили, че беконът съдържа високи нива на коензим Q1, който спомага по-бързия метаболизъм. Естествено, само беконът няма да е достатъчен. Трябва да го съчетаете с движение. Това, което е важно тук, е, че беконът зарежда тялото с енергия за една силова тренировка във фитнеса.

Пържени яйца

Пържените яйца са вкусни и полезни и част от английската закуска

Яйцата съдържат голямо количество витамин В, който е важен за клетките. Той е основен източник на енергия за тях. Високо е и съдържанието на витамин D, който пък играе роля за силната ви имунна система и кости. Да не говорим, че са полезни за регулиране на теглото и участват в повечето диети за отслабване или балансиране.

Наденички

Те доставят витамин В и желязо на организма, а когато идват със закуската, това зарежда организма с енергия за доста време напред. Проблемът при тях е високото съдържание на мазнини, които причиняват запушени артерии и проблеми със сърдечно-съдовата система. Затова не прекалявайте с наденичките.

Гъби

Гъбите са съставка на английската закуска

Гъбите са едни от онези храни, които имат супер нисък гликемичен индекс, т.е. може да си хапвате по много и на често. Те също така са богати на фибри, витамини от група В, калий и селен, който е мощен антиоксидант.

Така че, виждате, няма проблем да си хапвате английска закуска. Освен апетитна е всъщност е наистина полезна.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest