gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Храни богати на витамин В6

Храни богати на витамин В6

Храни с Витамин В6
Пречистващ филтър за чешма с LED светлина
Практичен аксесоар за вашия дом:
Пречистващ филтър за чешма с LED светлина
15.00 лв.
Виж ››

Тялото ни се нуждае от различни витамини и минерали, за да бъде то в добро здраве. Разнообразното и здравословно хранене може да ни осигури необходимия прием от тях. Витамин B6 е един от най-важните за организма, нужен за правилното поддържане на червените кръвни клетки, метаболизма, нервната система, имунната система, както и за много други биологични процеси в тялото.

Симптомите от дефицит на Витамин B6 могат да бъдат слаба имунна система, обриви, напукани устни, умора, липса на енергия. Те допълнително могат да причинят раздразнителност и тревожност.

Редица изследвания показват, че ниското съдържание на Витамин В6 увеличава риска от сърдечен удар, както и води до редица други физически и психически проблеми.

Витамин B6 трябва да се набавя ежедневно. Дневната му доза трябва да бъде около 2 мг, но, разбира се, това зависи от много фактори като пол, възраст и др. За щастие Витамин B6 се съдържа в редица вкусни храни, които можете да си набавяте лесно и често.

Ядки

Консумирането на различни ядки е един лесен и здравословен вариант, който ще ви осигури този важен витамин. Само в 100 грама шамфъстък се съдържат приблизително около 56% от дневните нужди на Витамин B6. Добавете още към менюто си орехи, кашу, лешници, фъстъци.

Риба тон

Рибата тон е храна с Витамин В6

Рибата тон е изключително богата на различни витамини и минерали като Витамин B6, магнезий, фосфор и калий. Други видове риби с високо съдържание на Витамин B6 в приготвено състояние са сьомга, риба меч, и херинга.

Пуешко месо

Порция със 100 грама пуешко месо осигурява 40% от дневния препоръчителен прием на витамина.

Слънчогледови семки

Слънчогледовите семки ще ви осигурят витамини Е, В1, B6, желязо и B9. Добавяйте ги към салати, основни ястия, смутита или просто ги хапвайте така.

Нахут

Нахутът е източник на Витамин В6

Консумацията на нахут може да ви осигури 55% от дневната стойност на Витамин B6. Нахутът е една от най-добрите храни с Витамин B6, а в него допълнително се съдържат още фибри, протеини и въглехидрати.

Банани

Бананите са сред най-предпочитаните плодове за хапване. Освен на калий те са богати и на Витамин В6, който помага за превръщането на въглехидратите в гориво - в 100 грама се съдържат около 18% от ежедневните нужди на витамин В6 за организма.

Вижте и всички ползи на комбинацията магнезий и витамин В6. А за да сте сигурни, че нямате никакви липси на хранителни вещества, редовно хапвайте витаминозни салати.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest