gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Преминете към овесено брашно и вижте разликата

Преминете към овесено брашно и вижте разликата

Лилия  МилковаЛилия Милкова
Готвач
42473
Преминете към овесено брашно и вижте разликата
Метален сушилник за съдове на два етажа-21%
Практичен аксесоар за вашия дом:
Метален сушилник за съдове на два етажа
52.00 лв.
41.08 лв.
Виж ››

Днес всеки мисли за здравословното хранене. Не е лоша идея да промените диетата си, за да се подобри имунитетът и да се включат здравословни и устойчиви хранителни навици.

Естествено, повечето хора сега търсят питателни съставки и алтернатива на вредните храни, които да добавят към любимите деликатеси, но и лесно да бъдат включени в ежедневната диета.

Една такава промяна, която набира популярност, е преминаването от обикновено универсално или пшенично брашно към овесено брашно. Овесът е по-здравословният избор, но много хора го отнасят единствено до здравословната овесена каша сутрин. Истинските ползи от овеса и потенциал на това скромно зърно тепърва ще бъдат изследвани.

Овесът е без глутен

Преминете към овесено брашно и вижте разликата

За разлика от обикновеното брашно овесените ядки са без глутен, като само около 1% от хората с цьолиакия имат нежелана реакция. Овесът обаче съдържа авенини вместо глутен, които са много по-лесни за смилане.

Добавя повече вкус и текстура

По отношение на текстурата овесеното брашно е малко по-различно от универсалното брашно. Това придава на любимите ви печени лакомства по-орехова и дъвчаща текстура. Освен това овесеното брашно е малко по-сладко от обикновеното брашно, като по този начин добавя повече вкус към вашите мъфини, протеинови палачинки и хляб.

Повече хранителни вещества във всяка хапка

Овесено брашно

Тъй като обикновеното универсално брашно е рафинирано, това го прави по-малко здравословен вариант от овесеното брашно. Овесеното брашно има няколко ползи за здравето, които са причина да го консумирате по-често.

- Има високо съдържание на диетични фибри, антиоксиданти, минерали и витамини от група В. Разтворимите фибри, намиращи се в овесеното брашно, увеличават растежа на добри бактерии, които помагат да поддържате храносмилателния си тракт здрав;

- Помага за регулиране на нивата на кръвната Ви захар и намаляване на лошия холестерол;

- Овесът е известен със способността си да контролира кръвното налягане и да понижава лошия холестерол;

- Подобрява инсулиновата чувствителност, което, от своя страна, помага да се избегнат скокове на кръвната захар;

- Овесеното брашно предлага малко повече желязо и калций от обикновеното рафинирано брашно.

Лесно за смилане

За разлика от обикновеното пшенично брашно, овесеното брашно е лесно смилаемо. Високото му съдържание на фибри прави работата лесна за смилане от тялото. Наред с това овесеното брашно е източник на продължителна енергия, тъй като тялото го разгражда сравнително бавно. В резултат на това се чувствате сити за по-дълго след консумация на продукти от овесено брашно. Преминаването към овесено брашно също може да ви помогне да поддържате здравословно тегло.

Овесът намалява риска от сърдечни заболявания

Преминете към овесено брашно и вижте разликата

Друга причина, поради която трябва да замените пшенчното си брашно с овесено брашно, е, че яденето на храни с високо съдържание на фибри като овесени трици, овесено брашно и цели овесени ядки може да намали риска от коронарна болест на сърцето поради високото съдържание на разтворими фибри.

Направете първата си крачка към по-добър начин на живот с множеството ползи за здравето на овесеното брашно. Сега е време да преминете към по-здравословен избор. Приготвяйте с овесено брашно по-често:

- овесени палачинки;

- десерти с овес;

- овесени бисквити.

Те са по-здравословен избор и много по-добър вариант за храна, с която да растат вашите деца.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest

Рейтинг

4
50
41
30
20
10
Дай твоята оценка:

Коментари

Изпрати