gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Топ 10 лесносмилаеми източника на протеини от природата

Топ 10 лесносмилаеми източника на протеини от природата

Vanya DjordjevichVanya Djordjevich
Новак
124
Топ 10 лесносмилаеми източника на протеини от природата
Модерен сушилник за чинии и прибори Лукс
Страхотен аксесоар за вашата кухня:
Модерен сушилник за чинии и прибори Лукс
45.00 лв.
Виж ››

Най-добрите естествени източници на протеини са тези, които най-малко очакваме. Те ни поддържат сити, подхранват телата ни и са полезни за здравето ни.

Топ 10 лесни за смилане протеини, които са изцяло натурални и природни продукти.

1. Бадеми

С впечатляващите 6.4 г протеин и 155 калории на порция от 28 г бадемите са вкусна закуска сами по себе си или работят добре като малко допълнение към сутрешната каша.

2. Фъстъци

Протеинова закуска
Снимка: Yordanka Kovacheva

С тегло от 28 г на порция и съдържащи 7 г протеин със само 160 калории фъстъците са перфектни, независимо дали гледате филм или се опитвате да завършите работата си в последния момент.

Забележка: Избягвайте солените фъстъци и минимизирайте приема на добавена сол, доколкото е възможно. Тя нарушава баланса на течностите в тялото и може да доведе до дехидратация и задържане на вода. И внимавайте за алергии към ядки.

3. Нахут

Смесен във фалафели, добавен към салата или смесен в хумус, нахутът е готов с 4.5 г протеин и 109 калории.

4. Черен боб

Черен боб има много протеини

Истинска суперхрана - черният боб не само носи 6.9 г протеин и 54 калории* във вашата диета, но също така може да помогне и при запек и подуване на корема.

5. Боб

Отличен за понижаване на холестерола, за подобряване на паметта ви (благодарение на витамините B1) и антиоксидант, енергиен бустер, бобът има 6.9 г протеин и само 54 калории.

6. Киноа

Лесносмилаеми източници на протеини

С ниско съдържание на мазнини, добър източник на желязо и фибри, киноата е с 8.4 g протеин и 222 калории на 185 г от суперхраната. Плюс това за тези, които са на диета с нисък ГИ, е добре да знаят, че киноата е пълнозърнеста безглутенова храна.

7. Елда

Друг безглутенов воин, елдата има доста впечатляващ аминокиселинен профил и е пълен с фибри протеин, 13.25 г (на 100 г), за да бъдем точни, както и редица други витамини и минерали. В 100 г елда има 343 калории, но това е много по-малко от други видове паста, хляб или зърнени храни и може да се използва като алтернатива за приготвяне на тесто за палачинки.

8. Леща

Харесвате къри или хубава гъста супа - лещата има широк спектър от приложения и е перфектна гарнитура за вашата диета. Ако говорим за цифри, те имат 9 г протеин на 100 г и само 116 калории.

9. Извара

Източници на протеини

Използвана в много от кухните по света, можете да намерите извара навсякъде - от индийско къри, до руска закуска. Това е най-добрият протеинов пълнител с 11 г на 100 г протеин и само 98 калории.

10. Сирене Чедър

Успокояващ и пълен с протеини и калций, чедърът е полезно сирене за вашите кости, зъби и нормализира кръвното ви налягане. С 25 г протеин на 100 г, наслаждавайте се на вкуса му, но само в умерени количества има от 400 калории на 100 г.

Добавяйте често чедър към солените макарони на фурна. Приготвяйте си палачинки с извара или пък полезни салати с киноа и се радвайте на здраве.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest