gotvach.bg»Статии»Кое за какво е полезно»Здравословни ползи от кашу

Здравословни ползи от кашу

Пламена M.Пламена M.
Джедай
2k2k
Кашу
Закачалка за торби за боклук
Практичен аксесоар за вашия дом:
Закачалка за торби за боклук
19.00 лв.
Виж ››

Кашуто присъства все по често на родната ни трапеза. Познато ни като ядка, то всъщност представлява костилка на круша или също наричана ябълка, растяща в Индия. Месестата част също се консумира, но бързо се разваля, поради което до нас достигат само тези вкусни костилки, наричани още индийски орехи.

Отделянето на ядката от черупката е трудна задача, поради което преди години на кашу са се радвали само богатите граждани. Почистването изисква старание, тъй като в обвивката около семето има масло, което предизвиква появяването на мехури върху човешката кожа. То обаче също се използва – за пропиване на дървесината срещу гниене и като суровина за мастило.

Кашуто, освен невероятен вкус, е заредено и с множество ползи. То е богато на витамините А, В2, В1. В него се откриват още белтъчини, въглехидрати и желязо. Това превръща тези ядки в подходяща добавка за всеки хранителен режим.

Доказано е, че едва 60 г кашу седмично подобрява и поддържа функциите на сърдечно-съдовата система. Освен това редовният му прием понижава нивата на лошия холестерол и подобрява функциите на кръвоносните съдове. Това е тъй като мононенаситените мазнини в кашуто подпомагат намаляване високите нива на триглицеридите.

Най-големи количества желязо се съдържат в суровото кашу. То подпомага циркулацията на кръвта, като подпомага дистрибуцията на кислород в тъканите. Желязо е необходимо за предотвратяване на отпадналост и анемия. Термичната обработка намалява количеството, но не го унищожава напълно.

Ядки

Подобен е случаят и с друг елемент, който е в наличие в кашуто – селенът. Той е мощен антиоксидант, поддържащ оптималната кондиция на ДНК и клетъчните мембрани.

Кашуто е ценена храна и заради ниския си гликемичен индекс и нисък коефициент на гликемично зареждане. Това го превръща в перфектен източник на бавни въглехидрати, ценени от почитателите на различни фитнес програми.

Една от най-ценените функции на кашуто е способността му да елиминира в зародиш свободните радикали, виновни за бързото развитие на раковите заболявания и процесите на стареене.

В същото време стимулира производството на основният пигмент меланин в кожата и косата. Освен това, тестове доказват, че приемът му може да нормализира нарушенията в съня при жени в менопауза.

В ядките на кашуто има голямо количество хранителни влакна, което им придава висока енергийна плътност и голямо количество калории. Поради това с приемът му не трябва да се прекалява.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest