gotvach.bg»Статии»Кулинария»За ползите от зелените листни зеленчуци

За ползите от зелените листни зеленчуци

МаринаМарина
Джедай
15686
Зелени листни зеленчуци
Автоматичен дозатор за течен сапун със сензор-21%
Практичен аксесоар за вашия дом:
Автоматичен дозатор за течен сапун със сензор
29.00 лв.
23.00 лв.
Виж ››

Към зелените листни зеленчуци спадат тези от семейство зелеви (Brassicaceae). Там се включват кейл, броколи, брюкселско зеле, хрян и нормалното зеле.

Ползите за здравето от похапването на листните зеленчуци са големи, като те се запазват най-много при приготвянето им на пара.

Бедни на калории, без мазнини и с ниско съдържание на натрий, те са страхотно средство при диети и желание за спазване на здравословен хранителен режим.

Зеленолистните зеленчуци са отличен източник на витамините А, С и К, тези зеленчуци са важна част от дневното меню. Те са богати още на калций и магнезий.

Зелените листни зеленчуци оказват благоприятен ефект върху храносмилателните процеси. Те намаляват риска от развитието на сърдечно-съдови заболявания, регулират нивата на холестерол в кръвта. А благодарение на калция и магнезия в тях се регулират и стойностите на артериалното налягане.

Хапване на зелена салата

Фибрите в този вид зеленчуци ги правят полезни за хората с диабет, защото те са и с нисък гликемичен индекс и така се поддържат стабилни нивата на кръвната захар.

Ако хапвате редовно зеленолистен зарзават, ще заздравите костите благодарение на калция, който способства запазване здравето на скелета. Съдържат и манган, който също участва в костния метаболизъм.

Зелените листни зеленчуци са богати и на фитонутриенти (кафеена киселина, кверцетин и други), които притежават и антиканцерогенни свойства. Смята се, че тяханта консумация намалява риска от развитието на рак на белия дроб и простатата. Хлорофилът в зелевите продукти блокира канцерогенните ефекти на амини, получени от топлинната обработка на месото.

При проблеми с менталното здраве може да се доверите на тези зеленчуци. Те съдържат холин (витамин В4), който насърчава съня, ученето, паметта, както и предаването на информация между нервните клетки.

Фолиевата киселина в тях пък се бори с депресията и е ценна за бременните жени, като профилактира заболяванията на невралната тръба на плода вътреутробно.

Похапването на зелените листни зеленчуци поддържа кожата и косата гладки, здрави и красиви.

Съдържащите се витамин С и манган са важни за производството на колаген, а витамин А намалява бръчките и изчиства кожата от неприятните петна.

Facebook
Любими
Twitter
Pinterest